על עוגיות ולקוחות שמחבבים אותך – או, מה זה רימרקטינג?

הרימרקטינג הוא שיטת שיווק חדשה יחסית, המאפשרת קבלה של מסרים לפי תחומי העניין של גולשים המשתמשים במחשב. השיטה היא פשוטה ומתקדמת – אתרים המחזיקים חשבון קידום בשיטה זו מכילים קטע קוד קטן (המכונה גם "פיקסל") שאינו פוגע בחוויית הגלישה באתר אך הוא מאפשר השארת "עוגייה" (קטע קוד קטנטן בדפדפן עם פרטי הגלישה וסימנים מזהים לשימוש הקמפיין) שתדע לזהות את הגולש המסויים עם תחומי העניין שלו דרך היסטוריית הגלישה.

עם המשך הגלישה של המבקר באתרים ברחבי הרשת, הוא ייתקל מדי פעם בפרסומים המכוונים אותו אל האתר שלך, בו הוא כבר ביקר. עקב העניין שהוא עצמו גילה כבר באתר, הסיכוי להמרה משיווק בצורת הרימרקטינג הוא גבוה ביחס לפרסום האתר בקרב מתעניינים פוטנציאליים שעדיין לא בחרו לגלוש אל האתר.

איך זה עובד?

רימרקטינג עובד ברשת המדיה באמצעות מודעות טקסטואליות ובאנרים מאירי עיניים שמפיקי מסע הפרסום יעצבו או שניתן לעצבם באמצעות המעצב החכם של גוגל. כאשר גולש מבקר בדף הנחיתה של בית העסק או באתר שלו, "שיטוטים" באתרי מדיה יעלו עבורו מודעות המשך שיעודדו אותו להשלים הרשמה / רכישה / פנייה אל בית העסק.

מכיוון שהגולש כבר גילה נכונות והתעניין באופן טבעי במוצרים או בשירותים המפורסמים, החזרה על המסר הפרסומי תאפשר למי שזנח את הפעילות באתר אולם היה מבצע את הפעילות (למשל רכישה או יצירת קשר) במלואה אם היתה לו ההזדמנות – לסיים את הפעולה, לבצע רכישה או ליצור קשר עם צוות השירות של בית העסק.
קמפיינים של רימרקטינג פעילים בגוגל, בפייסבוק, ובערוצי יוטיוב.

מתי נכון להשתמש בשיווק בשיטת הרימרקטינג?

כמעט בכל קמפיין פרסומי בגוגל מומלץ לשלב גם רימרקטינג, שאחוזי ההמרה שלה (ה – R.O.I שלה) הוא גבוה ביחס לאחוזי ההמרה של קמפיין רגיל, אם כי יחסית לקמפיין רגיל מדובר על מספר הופעות מצומצם יותר.

הפרסום בשיטת הרימרקטינג בשילוב עם קמפיין אדוורדס "רגיל", יאפשר חזרה אל לקוחות שכבר התעניינו אבל עדיין לא פנו אל בית העסק. מרבית המתעניינים שלא פנו אל בית העסק – יפנו אליו עם חזרה על המסר השיווקי ומתן האפשרות של פניה קלה ומהירה.

טיפים לשימוש נכון בקמפיין רימרקטינג

מומלץ להשתמש בקמפיין הרימרקטינג שלכם בטקסטים ובמודעות שונות מאלה של הקמפיין הרגיל, ולקחת בחשבון שמדובר בקהל שכבר התעניין באתר שלכם. ניתן לייצר קמפיינים ממוקדים שיעלו את אחוז הפניות, אפילו על פי המיקום באתר בו גלש המתעניין. תוכלו לשלוט גם באתרי רשת המדיה שבהם מתפרסמות המודעות שלכם ולבחור, או לוותר על כאלה אשר אינם ממירים.

 

תגיות:

תגיות: