פייסבוק רוצה להפוך את הדף שלכם למערכת דיוור אלקטרוני

כמה בעלי דפים שמשתמשים באפליקציה של פייסבוק לניהול דפים (ה-Pages Manager) גילו תכונה חדשה (פיצ'ר) שמאפשרת לשלוח "הודעות שיווקיות מותאמות אישית" ללקוחות. כרגע לא נראה שהתכונה הזו זמינה לכולם וכמו במקרים רבים אחרים, פייסבוק כנראה מרחיבה אותה לאט לאט.

בכל אופן, כדי לשלוח את ההודעות עליכם לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני אם לא עשיתם זאת עד כה. בכל אופן, הכתובת ממנה תישלח ההודעה היא זו של פייסבוק שכוללת את שם הדף שלכם (על פי הכתובת המקוצרת שבחרתם) ולא זו שלכם.

בשלב זה יש צורך להוסיף את רשימת כל כתובות הדואר ידנית לאחר שבעליהן אישרו שהם מסכימים לקבל הודעות קידום מכירות במייל. פייסבוק לא יכולה (או סביר יותר להניח, לא רוצה) להשתמש בכתובות המייל של האוהדים בדף. יש לציין כי בעבר לכל משתמש הייתה כתובת דואר פנימית בתוך פייסבוק, אך כיום זהו כבר לא המצב.

דבר אחד שכן אפשר לעשות עם רשימת הכתובות הוא להשתמש בהן עבור קהלים מותאמים אישית או קהלים דומים בקמפיינים.

למרות שהממשק עצמו נוח ופשוט, נשאלת השאלה למה מי שיש לו רשימת כתובות דואר יטרח וישלח אותן לפייסבוק במיוחד במקום להשתמש במערכת דיוור מקצועית. אחת הסברות היא שמדובר רק בכלי אחד מתוך מספר כלים שפייסבוק מתכוונת להעלות על מנת להפוך את מערכת הניהול של הדפים לסוג של מערכת CRM עבור עסקים קטנים. מלבד זאת, יש לה אינטרס ברור שעסקים יישארו כמה שיותר זמן בתוך האקו-סיסטמה שלה מבלי לצאת לאתרים אחרים. 

הסוף לבלגן בתיבת המסנג'ר

אחד הדברים הכי לא נוחים בתוכנת המסנג'ר נוגע לבעלי עסקים אשר מקבלים לתיבת ההודעות שלהם גם הודעות מחברים שנמצאים בפרופיל הפרטי וגם מלקוחות שמתחברים אל הדף העסקי שלהם. עכשיו פייסבוק סוף סוף מתקנת את המצב ומוציאה עדכון שמחלק את ההודעות לשני טאבים שונים. בכל שליחת הודעה בעל העסק יכול לבחור האם להשיב בתור אחד מן הדפים שלו או כמשתמש פרטי.

מלבד השיפור לנוחות העבודה, אסור לשכוח שפייסבוק לוקחת בחשבון את מהירות התגובה ללקוחות, כך שעכשיו כבר לא יהיה צורך להיכנס לדף, לבדוק הודעות ולענות עליהן באופן מסורבל. אם מנהל הדף לא יגיב לאחר זמן מה, הוא יקבל התראה על כך.

ואם כבר דיברנו על האפליקציה לניהול הדפים, אין מניעה להמשיך ולהשתמש בה לצורך שליחת הודעות, אך פייסבוק הגיעה למסקנה שרוב האנשים לא רוצים להוריד שתי אפליקציות שונות. ובאופן דומה לאפליקציה ההיא, העדכון החדש עוד לא מופיע עבור כלל המשתמשים, לפחות על פי הבדיקה שלנו.

גוגל תהפוך את חווית המשתמש בגרסתה המורחבת לגורם דירוג

זה לא סוד שאלמנטים שונים בחוויית השימוש של אתרי אינטרנט משפיעים על דירוגי האתר. עד היום גוגל אישרה באופן רשמי כמה מהם: המהירות שבה האתר נטען, הידידותיות שלו במכשירים ניידים (מובייל), רמת האבטחה שלו והאם הוא כולל פרסום אגרסיבי כמו באנרים גדולים שמכסים את כל המסך. 

למרות שהמאפיינים האלו היו ידועים, גוגל לא בדיוק גילתה קצת הם מתחברים אחד עם השני ומהי החשיבות של כל אחד מהם. באופן כללי, גוגל לא מרבה לחשוף עדכונים קונקרטיים בנוגע לגורמי הדירוג שלה.

לכן, לא מעט אנשים הופתעו כשבסוף חודש מאי הודיעה גוגל שהיא תשלב את האלמנטים הקיימים עם סט פרמטרים חדש לו היא קוראת Core Web Vitals. שינוי חשוב נוסף יאפשר גם לאתרים שלא בנויים על פלטפורמת ה-AMP המיועדת להאצת דפים במובייל להופיע בפורמט המיוחד של "סיפורים מובילים".

 הסיפורים המובילים הם סיפורים בפורמט החדשות של גוגל, אך הם מופיעים באופן מאוזן בראש התוצאות במבנה דמוי קרוסלה. הדירוג של הסיפורים עצמם יעשה  באופן דומה.

מהם אותם "Core Web Vitals" עליהן מדברת גוגל?

בעיקרון, אלו הם שלושה מדדים שמודדים את מהירות הדף מכמה נקודות שונות:

Largest Contentful Paint– ביצועי הטעינה של הדף: כמה זמן לוקח לאלמנט התוכן הגדול ביותר כגון תמונה כבדה להיטען?

First Input Delay  – משך הזמן העובר בין הרגע שבו הגולש ביצע אינטראקציה עם הדף ועד לרגע בו הדפדפן מסוגל להגיב לפעולה.

Cumulative Layout Shift  – מודד את ה"יציבות הוויזואלית". כלומר, מהו סדר הגודל בו מתרחשות תזוזות לא צפויות של התוכן בדף. לדוגמה, יכול להיות שסרטון שנטען מאתר חיצוני מזיז פתאום את פסקת הטקסט שאחריו למטה.

יש לציין שגם שלושת המדדים האלו אינם בדיוק חדשים, ואתם יכולים לבדוק את הביצועים שלכם דרך כלי שנקרא Pagespeed Insights. לכל מדד יש שלושה צבעים: אדום כתום וירוק, כאשר אדום מצביע על מצב לא טוב ואילו ירוק מצביע על מצב טוב מאוד. לאחר הבדיקה עם הכלי תקבלו הצעות טכניות לשיפור המצב אותן יש להעביר למתכנת או למי שמתחזק את האתר שלכם.

האם יש לכם סיבה לדאוג?
נכון לעכשיו אין סיבה לדאוג ובוודאי שלא להיכנס לפאניקה שמה הדירוגים של האתרים שלכם ישתנו באופן קיצוני: גוגל הודיעה כי היא לא תבצע את השינוי לדירוגים עד השנה הבאה והיא מודעת לכך שבעלי עסקים רבים תלויים באתרים שלהם עכשיו יותר מתמיד לאור משבר הקורונה. מלבד זאת, היא תספק התראה של כחצי שנה מראש.

כמו כן, אתרים עם תוכן טוב עדיין ידורגו גבוה גם אם חווית השימוש בהם לא תהיה נהדרת. אתרים שעשויים להיות במצב בעייתי הם אתרים שבהם יש בעיות של שכפול תוכן.

בנוגע לביצועים עצמם: בפועל קשה להגיע לאור ירוק בלי לבצע אופטימיזציה יסודית מאוד לאתר, כך שסביר להניח שבאופן יחסי אתם לא זקוקים לציון מאוד גבוה. אפילו אם תכניסו את האתרים של גוגל עצמה לכלי הבדיקה, תקבלו דיווח על לא מעט "תקלות" והנחיות לשיפור המצב.

תגיות:

תגיות: