אם אתם בעלי עסקים או מנהלי שיווק, ואתם מרגישים שהשיווק של העסק שלכם עומד במקום, הכנו עבורכם 5 אסטרטגיות פרסום וטיפים חינמיים, שתוכלו להשתמש בהם בפרסום של העסק שלכם.

 

1. "תצעקו הצלחות"

אנחנו מזהים בתקופה האחרונה מגמה בקרב קהלי היעד של הלקוחות שלנו שהם מבצעים מחקרי שוק מעמיקים עד שהם מגיעים לשלב הרכישה אם זה בחיפושים היקפיים בגוגל שמתאפיינים במילים "המלצות" או "השוואת מחירים" לדוגמא, "המלצה על ______" , "אנשי מקצוע מומלצים" , "השוואת מחירים בין _____ ל ______"

אנחנו לא מתיימרים לקבוע האם יש כאן מגמה בגלל הקורונה, אך אנחנו יכולים לשער שתקופת הקורונה מאלצת אנשים להיות קפדנים יותר לגבי ההוצאות שלהם ולכן הם מחפשים חבלי הצלה לקבלת ההחלטה שלהם להצפת פרסומות שהם חווים בדיגיטל.

ההמלצה שלנו היא להעלות מדי שבוע בדף העסקי בפייסבוק ובאינסטגרם את ההצלחות וההישגים שלכם, המלצות של הלקוחות שלכם, דברים חיוביים על המוצר או השירות שלכם, לפרסם כתבות באתר שלכם וכל דבר אשר יגרום ללקוחות הפוטנציאלים שלכם להרגיש בטוחים שהבחירה הנכונה היא אתם.

 

2. צבירת דאטה של לקוחות

אנחנו עובדים עם עסקים רבים ושומעים כמעט מכולם את אותן הדאגות לגבי המצב, רובם חוששים שהמצב יחמיר ומחפשים דרכים להוזיל את עלויות הפרסום.

אחת הדרכים היעילות ביותר להוזלת עלויות פרסום היא לפרסם לאנשים שכבר באו במגע עם המותג שלכם, רכשו אצלכם או קיבלו את השירות שלכם ולאנשים דומים אליהם, כאשר אנחנו מנהלים קמפיין ללקוח אנחנו מנסים להידבק כמה שיותר לקהל האנשים שכבר רכשו או התעניינו במוצר, הקהל הזה הוא הקהל הכי רלוונטי מכיוון שהוא כבר יצר אינטראקציה עם המותג וכנראה עבר את השלב הפסיכולוגי של עיוורון הפרסום שנרחיב עליו בנקודה 3, ולכן כאשר נחזור לפרסם אליו הוא ככל הנראה כבר יזהה אותנו ויופעל אצלו רגש כאשר הוא יזהה מודעה של מותג שהוא כבר ביצע איתו אינטרקציה.

הבעיה היא שבעלי עסקים רבים לא צוברים את הנתונים האלה במערכות מסודרות ודווקא בימים אלה כאשר צריך להדק את חגורת התקציב הדאטה שנצבר יכול להיות קלף מפתח בפרסום ובמכירה.

אנחנו ממליצים במיוחד בימים אלה לאסוף נתונים על הלקוחות שלכם, שם, טלפון , אימייל וכל דבר מעבר הוא בונוס (כמובן על פי החוק) לאחר מכן, תוכלו לשווק להם בצורה כמעט חינמית דרך ניוזלטרים או אסמסים ואפילו לפנות אליהם ישירות בפייסבוק.

 

3. עיוורון הפרסום

אפקט עיוורון הפרסום הוא בעצם התגוננות פסיכולוגית שאנחנו כבני אדם מפעילים כלפי הפרסומות שאנחנו רואים במהלך היום, במידה והפרסומת לא מספיק חריגה עבורנו המוח פשוט מדלג ומתעלם ממנה וזאת על מנת להישאר מפוקס וחד לגבי הדברים שחשובים לו באמת.

זהו אחד האתגרים הגדולים ביותר בעולם הפרסום – כיצד להיות בולטים וחריגים עבור הלקוחות שלנו כדי לעקוף את האפקט הפסיכולוגי הזה.

ההמלצה שלנו מתחלקת ל2 חלקים:

  1. להעלות דברים אותנטיים לגבי המוצר שלכם שלא יראו כפרסומות.
  2. להעלות דברים קרייאטיבים מיוחדים ומצחיקים שיפעילו את מנגנון הרגש אצל הגולש וכך לא תפספסו אותו בפרסום.

 

4. הכירו את קהל היעד שלכם ותיצרו פרסונליזציה

בעלי עסקים רבים ניצלו את תקופת הקורונה כדי לעשות ניתוח עומק לעסק שלהם, אחד מהדברים שהמלצנו ללקוחות שלנו זה לחקור לעומק מי הוא קהל היעד האמיתי שלהם, מגדר,גיל,תחביבים,אזורים וכו..

כאשר תדעו מי הקהל היעד המדויק שלכם יהיה לכם קל יותר לפרסם לו וליצור פרסום המבוסס על פרסונליזציה, המשמעות של פרסום המבוסס פרסונליזציה היא שכאשר קהל היעד שלכם יראה מודעה שלכם היא תנוסח בצורה הכי פרסונלית ואישית לגולש וכך הוא ירגיש "חיבור רגשי" למודעה שלכם ותצליחו לתפוס את צומת הלב שלנו.

אנחנו ממליצים לכם בתקופה הזו שהעניינים קצת רגועים לעשות חשיבה עמוקה לגבי קהל היעד ואם לא תצליחו תוכלו להיעזר בכלים של פייסבוק לצורך זה ולהתאים את המודעות והתוכן שלכם לקהל היעד שבחרתם.

 

5. חלקו מתנות

בפסיכולוגיה ההתנהגותית שלנו כבני אדם אנחנו מייחסים חשיבות עצומה למשהו בחינם, הרבה מעבר למה שאנחנו באמת מקבלים. עצם ההרגשה שאנחנו מקבלים משהו בחינם שכביכול אנחנו לא מפסידים עליו כלום יוצר אצלנו תחושת "הצלחה" ואנחנו נותנים לזה יחס עודף ומוכנים לעשות הרבה דברים(גם אם הזמן שנעשה אותם יעלה לנו יותר כסף) רק בשביל "לזכות" במתנה חינם.

בטח אתם כבר מבינים לאן אנחנו חותרים, אבל אם לא אז פשוט תייצרו הגרלות בפייסבוק על בסיס שבועי או חודשי וחלקו מתנות בחינם בתמורה לתגובה + שיתוף. היחס בין עלות המתנה לחשיפה שתקבלו הוא עצום, אולי לא תראו את ההחזר במיידי אבל לטווח רחוק אתם תראו את ההחזר והוא יהיה גדול הרבה יותר מעלות המתנה שתתנו. נראה לנו שאמרנו מספיק, עכשיו הזמן שלכם לבצע.

 

תגיות:

תגיות: