לפני ריאיון עבודה, אחרי שיחת טלפון חשובה או אחרי שקוראים פוסט שיווקי שלנו בפייסבוק, סביר להניח שהדבר הראשון שהגולש הממוצע יעשה זה לחפש את השם שלנו או החברה שלנו בגוגל.

במקרים אחרים יכול אפילו להיות שהגולש לא יחפש אותנו אקטיבית, אבל ייתקל בפוסט לא מחמיא ברשתות חברתיות שלא הספקנו לטפל בו בזמן.

אז איך מטפלים באזכורים האלו? גם אם אתם לא מקדמי אתרים או מנהלי סוציאל מנוסים, חשוב שתעקבו אחרי המוניטין שלכם באופן קבוע על מנת שתוכלו לטפל במשברים במהירות ברגע שהם פורצים.

איך נחפש את עצמנו נכון בגוגל?

תוצאות החיפוש של גוגל נוטות להשתנות כל הזמן: יום אחד יכול להיות שתהיה עלינו כתבה מחמיאה באתר אינטרנט גדול ויום לאחר מכן דף פחות מחמיא על משפט שהיינו מעורבים בו.

אם חיפשנו את השם שלנו בגוגל לפחות כמה פעמיים, לגוגל תהיה נטייה לזכור אותנו ולשים במקומות הראשונים אתרים שכבר ביקרנו בהם. מבחינתנו זה חיסרון מכיוון שאנחנו לא רואים תמונת מצב אמיתית של התוצאות.

יש שתי דרכים להתגבר על הבעיה הזו:

1.שימוש במצב אנונימי: שימוש במצב אנונימי לא מבטל לחלוטין את ההתאמה האישית (לדוגמה, עדיין מופעלים פילטרים גאוגרפים), אבל הוא מספק לנו תמונת מצב הרבה יותר טובה של מה שהגולש הממוצע שמחפש אותנו בפעם הראשונה רואה.

2.אזכור באתרים שיש לנו שליטה עליהם: אם אחד הדפים באתר שלנו מופיע במקום גבוה על השם שלנו או שם החברה שלנו, נוכל לראות את המיקום הממוצע שלו עבור כל הגולשים. כדי לעשות זאת, אנחנו צריכים לאמת את האתר כלי שנקרא Search Console.

בתוך דו"ח שנקרא "דוח הביצועים" נוכל לראות את כל החיפושים דרכם הגיעו לאתר ואת המיקום הממוצע (יש ללחוץ על מיקום למעלה כמו בתמונה). אם נלחץ על השאילתה הרלוונטית נוכל לראות עבורה גרף מוגדל. אם לאחר מכן נלחץ על "דפים", נוכל לראות את כל הדפים באתר שהופיעו עבורה.

ניהול מוניטין ברשת

קבלת התראות על אזכורים חדשים

עוד טריק סופר חשוב הוא קבלת התראות על תוצאות חדשות בגוגל באמצעות כלי שנקרא "Google Alerts". הכלי הזה די פשוט והוא שולח לכם התראות על שאילתה מסוימת על פי הפרמטרים שתבחרו. אם אין תוצאות עדכניות, הוא יציג את התוצאות האחרונות הרלוונטיות.

בתמונה למטה אפשר לראות שאם אנחנו גוללים קצת את התוצאות, מתקבלים גם עמודים שהם לא רק מ-wemake.co.il.

ניהול מוניטין באינטרנט

אזכורים ברשתות חברתיות

חיפוש אזכורים ברשתות חברתיות הוא החלק היותר מאתגר במעקב אחרי המוניטין שלכם ברשת. הסיבה לכך היא שפייסבוק היא כיום הרשת הכי רלוונטית מבחינת ניהול מוניטין, אך לא כל הפוסטים בה ציבוריים (זאת לעומת טוויטר למשל).

למרות זאת, ישנן כמה שיטות לבדוק את האזכורים האישיים שלכם או של המותג שלכם:

1.פתחו את "יומן הפעילות" בתפריט "הגדרות ופרטיות" וחפשו תיוגים או תמונות

ניהול מוניטין

2.באמצעות החיפוש הפשוט של פייסבוק חפשו את שם המותג / הדף שלכם ולאחר מכן לחצו על הכפתור של "כל הפוסטים הציבוריים" (התוצאות העליונות יהיו רק מחברים שלכם).

ניהול מוניטין בגוגל

כדי למצוא אזכורים באופן יותר מדויק, אנחנו צריכים להשתמש בכלים מיוחדים שיודעים לנטר אזכורים ברשתות חברתיות, אך יש לציין שגם הם לא מושלמים. לדוגמה, קשה להם מאוד להוציא אזכורים מקבוצות סגורות. בין הכלים הפופולאריים אפשר לציין את Mention ו-Brand24.

מה עושים אם מצאתי תוצאה או אזכור בעייתיים?

כאמור, החלק היותר מאתגר של ניהול המוניטין שלכם הוא מה בדיוק לעשות במקרה של אזכור שלילי. כאמור, רצוי לטפל בכל אזכור שלילי במהירות ולא לחכות שהוא יתפשט כמו אש בשדה קוצים.

בגוגל

בעולם קידום האתרים הממומן והאורגני לרוב משתמשים בשיטות של "דחיקת תוצאות שליליות" או "הסרת תוצאות שליליות". כלומר, דוחקים את התוצאות השליליות למטה למקומות בהם רוב הגולשים לא מגיעים אליהם (לרוב עמוד שני או הסט השני של התוצאות בסמארטפונים).

יש מספר שיטות יעילות לעשות זאת:

1.להשתמש בשם שלכם כמילת מפתח בקידום ממומן: הסיכוי שמישהו אחר יתחרה על השם שלכם הוא נמוך ולכן מדובר בפתרון זול ויעיל אפילו אם לא תקבלו לחיצות. הסיבה לכך היא שאנשים רבים לא מבדילים בין סוגי התוצאות וחושבים שהתוצאות הממומנות הן הרלוונטיות ביותר.

2.יצירת "נכסים" אינטרנטיים חיובים. לדוגמה:

  • פרסום מאמרים באתרים גדולים או אתרי נישה מקצועיים. לדוגמה, אם אתם עורכי דין, תוכלו לפרסם מאמר מקצועי בפורטלים של עורכי דין
  • פתיחת ערך בויקיפדיה היא פתרון מצוין, הבעיה היא שלא כל אחד יכול להיכנס לשם. סביר להניח שאם סתם תכתבו על עצמכם ערך בלי סיבה אמיתית, הוא יימחק מהר מאוד.
  • יצירת בלוגים עצמאיים או אתר פשוט על גבי פלטפורמה כמו וורדפרס או wix. היתרון כאן הוא שאתם לא זקוקים לדומיין חדש או שרת אחסון.
  • יצירת פרופילים מלאים ומפורטים ברשתות חברתיות. הסיבה לכך שזה עובד היא שלאתרים האלו יש בעצמם מוניטין טוב מאוד בעיני גוגל.
  • חיזוק האתר האישי שלכם במידה והוא לא נמצא במקום מספיק גבוה. זאת באמצעות אופטימיזציה לאתר עצמו ונקיטת פעולות שישכנעו את גוגל שאתם מותג בפני עצמו (Branding).
  • העלאת סרטונים ליו-טיוב

3. אם אתם סבורים שפרסום השם שלכם מהווה עילה להסרה חוקית כגון במקרים של לשון הרע, תוכלו לפנות לבעל האתר ולבקש ממנו להסיר את הפרסום. אם אין עילה חוקית, תוכלו לבקש לפחות לעדכן את העמוד כך שלא יופיעו פרטים מזהים. כעבור כמה זמן יש סיכוי טוב שגוגל יציג את העמוד במקום נמוך יותר עבור השם שלכם או לא יציג אותו בלבד (תלוי באתר ומבנה הקישורים שלו).

4. במקרים מסוימים אפשר לבקש מגוגל להסיר את העמוד מסיבות דומות. אם אתם במקרה תושבי האיחוד האירופאי, יש סיכוי טוב יותר שהבקשה שלכם תתקבל בשל "הזכות להישכח". זו גם אופציה טובה למקרה שאתם צריכים לשלם "דמי כופר" כדי שיסירו אתכם מאתרים של פסקי דין וכו'.

ברשתות חברתיות

ברשתות חברתיות העניינים כבר הרבה יותר מסובכים. שימו לב שאנחנו לא מדברים על הסרת פוסטים מביכים שכתבתם בעצמכם, את זה קל יחסית לעשות דרך יומן הפעילות.

אם נתקלתם בפוסט בעייתי שכבר זכה להרבה צפיות ותגובות, הדבר הראשון שתרצו לעשות זה להגיב באופן ענייני. אם מישהו כתב תגובה מתלהמת או תקף אתכם אישית, רצוי לא להיכנס אתו למלחמה ראש בראש, אלא לבקש ממנו שיפנה אליכם באופן אישי.

אם אתם מרגישים שהפוסט עצמו לא היה במקום ומהווה פגיעה בשם הטוב שלכם, שמרו אותו כדי שתוכלו למצוא אותו מאוחר יותר באמצעות סימן שלוש הנקודות למעלה. באותו התפריט ממש תוכלו לדווח עליו למנהלי קבוצות, מנהלי דף או לפייסבוק באופן כללי.

באינסטגרם יש גם שלוש נקודות ולמעשה האפשרות לדווח בולטת באדום.

בטוויטר הדיווח מאוד דומה, רק שהוא מתבצע באמצעות החץ הקטן.

לנהל מוניטין ברשת

טיפ: דיווח אישי בדרך כלל יעבוד מהר יותר. יש עדויות רבות לכך שתמיכה ישירה לפייסבוק לוקחת הרבה מאוד זמן.

ניהול מוניטין עם חברה מקצועית

מעל הכול, צריך לזכור שישנם מקרים לשם ולשם: לעיתים יהיה מדובר באזכור קטן לא נעים שתוכלו לטפל בו בעצמכם בלי לחץ, אך במקרים אחרים כנראה שתצטרכו עזרה של חברה מקצועית המתמחה בניהול משברים בגוגל ורשתות חברתיות. בכל אופן, עדיף לא להתעלם מהבעיה מכיוון שבמוקדם או במאוחר היא עשויה לצוץ במקום אחר.

תגיות:

תגיות: