המאמר הזה נולד מתוך צורך לסייע למי שרוצה להזמין סרטון תדמית, אבל אין לו שמץ של מושג איך עושים את זה? קודם כל, חשוב להדגיש, התיאור סרטון תדמית הוא השגור והשכיח, אבל לא תמיד אנשים מתכוונים לסרטון תדמית. הם מתכוונים לסרטון שיקדם את העסק שלהם, ישווק את המוצר שלהם, יספר על השירות שהם מציעים. בדרך כלל, הם מגיעים עם תג מחיר ידוע מראש. מה שלא בהכרח משפר את הסיכוי שלהם לקבל תשובה הולמת לצרכים שלהם.

אז כמה עולה סרטון תדמית?

לסרטון תדמית, בניגוד למכונית, מדגם ושנתון מסויים, אין מחיר קבוע. אין מחירון יצחק לוי לסרטונים. חייבים להודות, השוק הזה פרוץ, והמחירים נעים בין 1000 שקלים לסרטון פשוט ועד ל-100,000 שקלים לסרטון מורכב עתיר השקעה באיכות ההפקה.

מה בעצם משפיע על מחיר הסרטון שאתם מתכוונים להזמין?

קודם כל הזמן הדרוש לביצוע. ככל שהסרטון פשוט יותר. בדרך כלל זה יבוא לידי ביטוי במחיר. נהוג לתמחר עלות בהתאם למעורבות של בעלי המקצוע. אם זמן ההפקה נדחס לשעתיים צילום, הרווחתם. אם הדרישות חורגות ומובילות ליום צילום, המחיר יהיה בהתאם. אם אתם נדרשים לאנימציה בתלת מימד, מחיר הסרטון יהיה יקר.

אם אתם מתכוונים לסרטון פשוט שבו אתם מדברים אל המצלמה, המחיר הוא אכן זול ושווה לכל כיס. אבל גם כאן, המחיר מושפע מזמן ההשקעה. אם תרצו שהמפיק יכתוב עבורכם תסריט, כי אין לכם מושג בעצם מה אתם רוצים לומר? יש להוסיף לעלות גם את מחיר כתיבת התסריט. אם אין לכם היכן לצלם את הסרטון ואתם רוצים לצלם באולפן, המחיר יושפע ממחיר עלות השכרת אולפן.

אז מה עושים?

הדרך הקלה לתמחר סרטון שאתם אוהבים, היא פשוטה. היכנסו לאתר יוטיוב, חפשו סרטון שאתם אוהבים, סרטון שעושה שימוש במרכיבי הפקה שמתאימים לכם, שילחו את הקישור למפיק ותוכלו לקבל הצעה מדוייקת. הקושי לתמחר סרטון בעל פה ועל סמך שיחת טלפון מוביל לאי הבנות ולתיסכול של שני הצדדים. גם של המפיק וגם של המזמין.

אלו הם שיעורי הבית שלכם. אל תצפו שהמפיק ישקיע מזמנו כדי למצוא עבורכם את הסרטון המתאים. שלב האיפיון הזה, שייך לכם. אם לא תשקיעו בתחקיר סביר, תתקלו בקושי של המפיק להציע לכם הצעה שמותאמת לדרישות שלכם. לעומת זאת, אם תגיעו מוכנים עם קישור לסרטון שאתם אוהבים, תקבלו תשובה מדוייקת.

ההיבט הנוסף הוא החשיבה האסטרטגית. האם אתם זקוקים לסרטון אחד בלבד? יש סיכוי שאם תציעו למפיק הסדר הזמנה של חבילת סרטונים, המחיר הכולל ירד ואתם תוכלו ליהנות מסרטונים איכותיים.

אז מה הדרישות שלכם?

סרטון שיקדם את העסק או האתר באיכות טובה. סרטון כזה עם מעורבות של צוות הפקה, תסריטאי, במאי, צלם, מפיק, עורך וידאו עולה כסף. אין מתנות חינם. שמישהו מציע לכם סרטון פשוט, בלי מעורבות של בעלי מקצוע, הוא מציע לכם מוצר נחות. ועל זה נאמר: "הזול עולה ביוקר".

כל אלה שמתגאים בעובדה שמצאו מפיק שמוכן להציע להם סרטון ב-1000 שקלים, יפסיקו לחייך בהנאה, אחרי שיצפו בתוצאה ויגלו שהסרטון שלהם לא ממיר. בקיצור, הוא לא שווה את ההשקעה. הוא לא עומד ביעד שלשמו הוא נוצר, לשפר את איכות השיווק באינטרנט ולסייע בקבלת לידים. זה המבחן האמיתי.

תקראו לסרטון איך שאתם רוצים. בשורה התחתונה, הוא חייב לעמוד ביעדים שתציבו לו. להביא לקוחות לעסק. לחשוף את העסק בפני לקוחות פוטנציאלים. לייצר הכנסות לאורך זמן. אם הסרטון לא עומד ביעדים האלה, הוא לא שווה את המחיר. ותזכרו את הנוסחא: "הזול עולה ביוקר".

 

תגיות:

תגיות: