כמו בכל חודש אנחנו מעדכנים אתכם בכל מה שחדש בעולם השיווק הדיגיטלי. הפעם נדבר בין היתר על שינוי משמעותי באופן בו גוגל קוראת עמודי אינטרנט, איך תוכלו לנהל את עמודי הפייסבוק שלכם בצורה נוחה יותר דרך ממשק חדש ותכונה חדשה שתאפשר לכם ליצור מודעות טובות יותר באמצעות זיהוי טרנדים.

גוגל תיתן דגש גדול יותר למשפטים בודדים בדף

אחת המטרות המרכזיות של גוגל בשנים האחרונות היא לספק לגולשים תשובות מהירות על השאלות שלהם, ואחת הדרכים לעשות זאת היא לחפש תשובות בתוך הדף. עד כה הדרך העיקרית לעשות זו הייתה באמצעות סימון ספציפי שהיה צריך להופיע באתר כדי לאותת לגוגל שמדובר בשאלה ותשובה.

על מנת להפוך את התהליך ליעיל יותר, האלגוריתם של גוגל יתחיל לתת לקטעים מסוימים בתוך הדף (Passages) חשיבות גבוהה יותר גם אם הדף עצמו לא עוסק בנושא העיקרי שמופיע במשפט.

בדוגמה שחברת גוגל נתנה, גולש רוצה לדעת האם החלונות שלו בבית מסננים קרינת UV. לפני השינוי, גוגל החזירה עמודים שעסקו בנושא באופן כללי, אבל לא החזירו תשובה ישירה על השאלה, או שהתשובה הישירה הייתה קבורה עמוק בתוך הדף.

לאחר השינוי גוגל מחזיר תשובה מדויקת מתוך משפט ספציפי בדף ומדגישה אותה כבר בתוצאות החיפוש:

תמונה שמכילה טקסט התיאור נוצר באופן אוטומטי

השינוי יגיע לשפה האנגלית בקרוב ולאחר מכן לכל השפות. גוגל מעריכה כי לאחר העדכון הגלובאלי, השינוי ישפיע על כ-7% מן השאילתות, אחוז גדול מאוד יחסית לשינויים אחרים שגוגל הכריזה עליהם באופן ציבורי.

האם השינוי הזה טוב או רע? תלוי את מי שואלים: מצד אחד, החשיבות של כתיבת תוכן איכותי ומדויק עולה, וזה משהו שקל לעשות גם בלי ידע בקידום אתרים טכני.

מצד שני, השינוי יוביל ליותר "תוצאות במקום 0" (Zero Result): אם תסתכלו בצילום המסך, תוכלו לראות שהקישור לאתר שמספק את התשובה נמצא מתחת לתשובה עצמה והוא מוצנע, כך שלגולש אין באמת סיבה להיכנס לאתר.

מהבחינה הזו, גוגל למעשה "גונבת" מהאתר גולשים. כבר היום התופעה הלא תמיד רצויה הזו הולכת ומשתלטת על עוד ועוד חלקים מעמודי החיפוש, גם בעברית.

גוגל ביצעה עוד מספר שינויים שקשורים לניתוח שפה טבעית. ניתוח טכני תוכלו למצוא באתר Search engine Land.

ממשק חדש לניהול עמודים בפייסבוק

אם אתם מנהלים עמוד אחד או יותר בפייסבוק, סביר מאוד להניח שגם אתם קיבלתם הודעה על מעבר לממשק חדש של ניהול עמודים בשם Facebook Page Suite. אבל מה זה בדיוק אומר ובמה הוא שונה מהניהול הקלאסי?

ובכן, השינוי החשוב ביותר הוא היכולת לאחד בין ניהול חשבון עסקי באינסטגרם לבין החשבון העסקי שלכם בפייסבוק. עד כה הניהול של החשבון העסקי באינטסגרם התבצע בעיקר דרך האפליקציה, ולכן האפשרות לרכז את הפעילות משם גם דרך ה-Desktop  היא מבורכת.

מלבד זאת, תוכלו ליצור פוסטים שיעלו במקביל גם בפייסבוק וגם באינסטגרם ולתזמן אותם על פי הזמן האופטימלי בו הגולשים שלכם מחוברים. תוכלו לראות זאת דרך נתוני השימוש, Insights, שגם הם יאוחדו אחד עם השני עבור שתי הפלטפורמות.

המעבר לממשק החדש מתבצע באופן אוטומטי ב-Desktop (כרגע הוא זמין כאמור כבר לרוב המשתמשים). אם אתם משתמשים באפליקציה של Pages Manager, יופיע לכם בתוכה קישור לאפליקציה החדשה.

כך זה נראה באפליקציה:

ניתוח טרנדים בגוגל אדס

אחד הכלים הפחות מוכרים של גוגל הוא Google Trends. למי שלא מכיר, מדובר בכלי שמנתח את החיפושים האחרונים בגוגל ומציג עלייה וירידה בפופולאריות של ביטויים ונושאים מסוימים. עד היום הכלי הזה היה פחות יעיל עבור חיפושים מדויקים מכיוון שהוא הציג את הטרנדים באופן יחסי (לדוגמה, עליה מ-20 ל-50).

הכלי החדש שהוכרז בתחילת אוקטובר מאפשר לזהות טרנדים גם בתוך הסביבה של Google Ads. השינוי העיקרי מהכלי הקיים הוא במיקוד לקמפיינים שאותם אתם מריצים בלי רעשי רקע, ולכן למרות שגם כאן המספרים הם יחסים, הכלי החדש הופך להיות הרבה יותר שימוש

לעיתים הוא גם יציג לכם מידע על מתחרים שמשפיעים על ביצועי הקמפיינים שלכם. לדוגמה, המתחרה שלכם הגדיל את מספר החשיפות שלו, בעוד מספר ההמרות שלכם ירד ב-X אחוזים.

הנתונים ישתלבו גם עם סוג חדש של קמפיינים שמטרתם למקסם ביצועים על סמך היעדים אותם תרצו להשיג. האפשרות הזו אומנם קיימת כבר היום, אבל בדרך כלל רק עבור קמפיינים חדשים.

שימו לב: ב-Google Ads כבר קיים כלי שנקרא Audience Insights, אך לא מדובר בכלי החדש.

 Whatsapp תציע חבילת שירותים משופרת לעסקים, כולל חנות מסחר אלקטרונית

יש שיגידו שזה היה צפוי, אבל Whatsapp עושה צעד אחד נוסף לקראת הפיכתה לפתרון כולל לעסקים.

עד כה חשבון "Whatsapp for Business" היה בעיקר עניין של מיתוג, אבל כעת יהיה אפשר לנהל באמצעותו גם חנות אלקטרונית של ממש. על פי הסרטון המצורף, מדובר יהיה בשילוב בין חווית הקנייה בחנויות של אינסטגרם לבין הסתייעות בבוטים שיספקו חלק מהמידע לצרכנים באופן אוטומטי.

אבל זה לא הכול: פייסבוק תציע גם שירותי אחסון משלה עבור עסקים שמשתמשים ב-API של Whatsapp במקום להסתמך על ספק אחסון חיצוני. API (ממשק למתכנתים) חשוב בעיקר עבור מי שרוצה לשלב תכונות של Whatsapp  באפליקציות או תוכנות חיצוניות. לדוגמה, חברה שרוצה לספק שירות תמיכה טכנית דרך Whatsapp בלי לפתוח עשרות חשבונות שונים עשויה להשתמש ב-API. בכך פייסבוק פותחת חזית מול שירות דומה מאוד של אמאזון בשם AWS.

השירותים המשופרים האלו כמובן יעלו כסף. לא ברור כרגע בדיוק על פי איזו נוסחה, אך סביר להניח שבנוגע לחנות, מדובר יהיה בגביית עמלה עבור כל מכירה בדומה להפעלת החנויות המשופרות בתוך פייסבוק (כרגע רק בארה"ב). עם זאת, נראה שהפונקציות הבסיסיות של החשבונות העסקיים (וכמובן השימוש ללקוחות פרטיים) ימשיכו לפעול ללא תשלום.

https://youtu.be/DOKp7FmNJVE

Google Shopping עכשיו "בחינם" גם בישראל

באפריל האחרון גוגל ביצעה שינוי באופן בו שירות הצגת המוצרים שלה ("גוגל שופינג") פועל: במקום להציג אך ורק מודעות ממומנות, ניתן היה להעלות מוצרים בחינם ואלו היו מופיעים בחיפוש השופינג הייעודי. למרות שלא ברור כמה אנשים משתמשים בחיפוש הייעודי הזה, הוא כנראה מספיק פופולארי ועכשיו גם אנחנו יכולים להשתמש בו.

העלאת המוצרים נעשית דרך מרכז גוגל לסוחרים (Merchant Center) דרכו אפשר לעדכן את גוגל בקטלוג המוצרים שלכם, כולל כמויות המלאי שלו.

כך זה נראה (התווית "מידע" מסמנת שאלו תוצאות שמסודרות לפי רלוונטיות):

 

 

תגיות:

תגיות: