עם כל הכבוד לאינסטגרם או טיקטוק, הרשת החברתית המובילה לסרטונים "מסורתיים" ברשת היא עדיין יו-טיוב. וכן, קראתם נכון, כיום יו-טיוב היא רשת חברתית לכל דבר ועניין עם פונקציות כמו סטוריס, שידורים חיים וגם יצירת כרטיסים מיוחדים מתוך הסרטונים עצמם שמהם אפשר להפנות לסרטונים או ערוצים אחרים.

לצד יו-טיוברים שמרוויחים כסף דרך פרסומות שמוצגות לצד הסרטונים שלהם ביו-טיוב או ספונסרים שמוצגים בתוך הסרטון, יו-טיוב משרתת גם קהילה גדולה של בעלי עסקים שמפרסמים סרטונים על בסיס קבוע כדי למשוך אליהם לקוחות.

אפשר אומנם להקפיץ את הסרטונים האלו באמצעות קידום ממומן בגוגל (יו-טיוב היא חלק מהרשת של גוגל), לדוגמה, להבליט את הסרטון בתוצאות החיפוש, אך יש גם לא מעט שיטות אורגניות לקידום והגדלת החשיפה של הסרטונים.

איך תפתיעו את הצופים שלכם?

קל לחשוב שסרטונים ביו-טיוב צריכים להיראות כמו פרסומות בטלוויזיה מכיוון שזה מה שאנחנו בסופו של דבר רואים ב"מדורת השבט" של הערוצים המסחריים. אך חשוב להבין שליו-טיוב, כמו לשאר אתרי הסרטונים יש שפה משלהם שצריך לדעת איך להשתלב בה, במיוחד כשזה נוגע לעסקים.

הסרטונים שאותם אתם מעלים ליו-טיוב צריכים להיות קודם כל מעניינים (כן זה אמנם נשמע מובן מאליו אבל עדין מרבית המפרסמים לא מקפידים על כך). זכרו שהגולש הממוצע לא יחפש עסקים ספציפית בתוך יו-טיוב, אלא יגיע לסרטונים כאלו במקרה, אלא אם כן העליתם סרטון לאתר והטמעתם אותו.

מה יכול לעניין את הגולשים שגם ישרת את העסק?

  • מדריכים: הרבה יותר קל להראות איך מנקים מזגן מאשר לכתוב מדריך טקסטואלי…

  • אתגר: לדוגמה, עד כמה מגן הטלפון שלנו טוב? בואו נראה מה קורה אם נזרוק אותו מקומה שנייה…

  • יום במשרד: "אצלנו עובדים אחרת" – סרטונים כאלו יכולים לשפר את המוניטין גם אם הם לא מביאים לידים. ובסופו של דבר, עסק שכיף לעבוד בו זה גם עסק שכיף לקנות ממנו.

  • שאלות נפוצות או טיפים: אפשר גם פשוט לשבת מול מצלמה ולענות על שאלות של הגולשים בכמה דקות.

  • מערכון: מערכון או קטע קומי קצר ובו Placement של המוצר. כאן לעומת פרסום בטלוויזיה (או ברדיו) אתם לא מוגבלים לדקה וחצי.

ממה בעצם בנוי סרטון יו-טיוב?

1.קובץ וידאו: קובץ הוידאו צריך להיות באיכות של 720p לפחות, מצולם באופן יציב ועם מיקרופון במרחק האופטימלי מכם. עדיף להימנע מכל מיני טקסטים נגללים ושאר אפקטים בסיסיים.

2.כותרת קצרה

3.תיאור של מספר שורות

4. תגיות (כל תגית יכולה להיות מורכבת ממספר מילים)

בנוסף, כל סרטון נמצא בערוץ מסוים. לא ניתן ליצור סרטון בלי לפתוח ערוץ, אך למעשה הערוץ נפתח אוטומטית ברגע שאתם מעלים את הסרטון הראשון.

איך מעלים סרטון כמו שצריך?

 כדי לגשת אל מסך העלאת הסרטונים לוחצים עם סימן המצלמה בצד שמאל למעלה ובוחרים ב"העלאת סרטון". תוכלו גם ליצור סרטון בשידור חי, מה שיכול להיות טוב אם אתם מעבירים הרצאות או וובינרים.

אם אתם רוצים להתאמן על העלאת קבצים והתהליך שנסביר כאן בהמשך, אתם יכולים להשתמש באתר הסרטונים לדוגמה ולהוריד את הקבצים עם המקש הימני (לא ללחוץ עליהם).

לאחר שהסרטון יעלה או בזמן שהוא עובר עיבוד, תוכלו לערוך את הפרטים שלו. כאן למעשה אנחנו מבצעים את האופטימיזציה הראשונית שלנו.

שם הסרטון: כאן נרשום תיאור קצרצר של הסרטון. אם יש לנו מילת מפתח ראשית שאנחנו רוצים להשתמש בה, אפשר לרשום אותה. כדאי מאוד להשתמש בכלי לתכנון מילות המפתח בGoogle Ads בכדי לבדוק את הביטויים המחופשים ואת נפחי החיפוש שלהם.

תיאור: התיאור של הסרטון מורכב מכמה שורות. נרצה שהתיאור יהיה אינפורמטיבי ויתאר את התוכן של הסרטון, אבל שיהיה גם שיווקי מכיוון שבסופו של דבר המטרה שלנו היא למכור. לדוגמה: "כך הפכנו מטבח ישן לממלכת בישול שכל שף היה רוצה לעצמו!"

חשוב לדעת: בדרך כלל רק השורה הראשונה או השתיים הראשונות גלויות. כדי לראות את שאר השורות הגולש צריך לפתוח אותן עם החץ הקטן. המשמעות היא שאם אתם רוצים לשים קישור לאתר שלכם או כל כתובת אחרת, הוא חייב בתחילת התיאור.

כך נראה תהליך ההעלאה:

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

 

למטה תוכלו למצוא עוד כמה שדות, אלו החשובים שבהם:

תמונה ממוזערת: יו-טיוב יציע לכם באופן אוטומטי פריימים סטטיים מהסרטון וחשוב שתבחרו את המושך ביותר. תמיד תוכלו להעלות גם תמונה משל עצמכם(מומלץ), אבל חשוב שהיא תהיה קשורה לסרטון ולא סתם פיתיון (לינק בייט) להיכנס אליו.

פלייליסטים: כאשר תצברו הרבה סרטונים בערוץ שלכם או תשתפו פעולה עם יוצרים ובעלי עסקים אחרים, יהיה לכם קל יותר לתת למנויים שלכם לבחור מבין רשימות של סרטונים. מלבד זאת, ה-Playlists מופיעות בתוצאות החיפוש וזו עוד הזדמנות לתת לגולשים למצוא אתכם ביתר קלות.

תגיות: גם התגיות יעזרו לצופים פוטנציאלים למצוא אתכם בחיפוש, אך כמו עם התגיות בעמודי אינטרנט, גם כאן גוגל צמצמה מאוד את ההשפעה שלהן על החיפוש כדי למנוע שימוש לרעה. שימו כמה תגיות בסיסיות, אבל אל תשתגעו…

מסכי סיום וכרטיסים

מסכי סיום וכרטיסים הם פונקציה חשובה בה תוכלו כאמור להשתמש אם תרצו לחשוף את הצופים לסרטונים שלכם או של אחרים. הם יופיעו כבר בזמן ההעלאה של הסרטון. שימו לב שלא ניתן לקשר למקורות מחוץ ליו-טיוב, אלא אם כן אתם משתתפים בתוכנית השותפים שמיועדת בעיקר למוניטיזציה של סרטונים.

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

למשל, כך נוסיף קישור לסרטון דומה:

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

 

אם נרצה להוסיף כרטיס בעתיד, תמיד נוכל לעשות זאת דרך "הסטודיו ליוצרים".

הוספת סטוריס ופוסטים

כאמור, ליו-טיוב יש גם פורמט של סטוריס, אך הוא נעול לערוצים שאין להם 10,000 מנויים. תכונה פחות תובענית היא הוספת פוסטים מסוגים שונים שהם למעשה עדכונים למנויים שמופיעים בפיד. אם אתם עונים על הדרישות ולא הגדרתם את הערוץ כערוץ לילדים, תוכלו להוסיף אותם באמצעות סימן הפלוס כמו כל סרטון אחר או דרך טאב "קהילה" שיחליף את טאב "דיונים".

משפצרים את הערוץ

מלבד הסרטונים שלנו, אם אנחנו רוצים להגדיל את כמות העוקבים שלנו, גם כאן יש כמה דברים שאפשר לעשות. בדרך כלל ערוצים לא מופיעים בתוצאות החיפוש או מופיעים במקום נמוך יחסית. מרבית היו-טיוברים פשוט מבקשים מהצופים שלהם לעקוב אחריהם דרך סימן הפעמון (ומשתמשים באנימציה פשוטה).

חשוב שתסבירו לגולשים שלכם שיש שני מצבים : מצב של התראה על סרטונים מומלצים ומצב להפעלה של כל ההתראות. כמו כן, אם הם נמצאים בטלפון, הם צריכים להפעיל את ההתראות בתוך מסך ההגדרות של האפליקציה.

הוספת סימן מים עם קישור קבוע לערוץ

אפשרות אחרת היא ליצור כרטיס שיקשר לערוץ שלכם ולמעשה ירוץ לאורך כל הסרטון (הכפתור הקטן בצד ימין למטה)

תמונה שמכילה אדם, צג, מסך, טלוויזיה התיאור נוצר באופן אוטומטי

כדי לעשות זאת, עליכם לעבור דרך התפריטים הבאים:

לחיצה על תמונת החשבון שלכם בצד שמאלה למעלה -> סטודיו -> הגדרות -> תפריט ערוץ -> מיתוג

שימו לב שאתם מוגבלים לתמונה של 150×150 פיקסלים

שיפור מראה הערוץ

כשתיכנסו לעריכת הערוץ, תוכלו לראות שהוא מחולק לכמה טאבים. בטאב של "דף הבית", נוכל לבחור את סרטון הפתיחה שיוצג בעמוד עבור גולשים חדשים או גולשים חוזרים. לדוגמה, אפשר לשים "טיזר" עבור גולשים חדשים ואת הסרטון האחרון שיצרנו עבור מבקרים חוזרים.

תמונה שמכילה מים, צילום מסך, חוץ, סירה התיאור נוצר באופן אוטומטי

כמו כן, אם נסתכל בצד, נוכל להוסיף ערוצים אחרים שאנחנו חושבים שיעניינו את הגולשים שלנו, ואפשר גם לבקש מאחרים לקשר אלינו בחזרה

עוד דבר חשוב מאוד הוא להוסיף תמונת נושא (Cover) מכיוון שבלי תמונה כזו, הקישורים שתשימו בחלק של אודות לא יופיעו על גבי התמונה עצמה. אפשר להעלות תמונה מהמחשב ולחתוך אותה בהתאם למכשיר ממנו נעשית הגלישה. התמונה הקטנה היא של התמונה מפרופיל הגוגל שלכם ואי אפשר לשנות אותה (אלא אם כן תקימו ערוץ נוסף על חשבון גוגל נפרד ותקשרו אותו גם לחשבון הראשי שלכם).

את הקישורים מוסיפים תחת הטאב של "אודות". אפשר להוסיף עד חמישה קישורים שיהפכו לקישורים לחיצים על גבי תמונת הכותרת, אך רק הראשון מהם יופיע עם תיאור (לשאר יהיו רק אייקונים)

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

 

להכיר את הנתונים שלכם

אם אתם מנהלים אתר אינטרנט, אתם בוודאי יודעים כמה חשוב לעקוב אחרי מספר הכניסות ומילות המפתח מהן הגיעו אליכם. אותו דבר נכון גם לגבי הערוץ שלכם ביו-טיוב.

 כשתיכנסו בתור מנהלים דרך "Youtube Studio" דרך תמונת הפרופיל שלכם, תוכלו לראות בתפריט הצדדי של הערוץ קישור ל-Analytics. אם תלחצו עליו, תוכלו לראות את הנתונים אודות כל הסרטונים בערוץ, לדוגמה:

  • כמה צופים צפו בסרטונים בחודש הנוכחי לעומת החודשים הקודמים?

  • מה היה זמן הצפייה הכולל החודש והממוצע פר סרטון?

אם נלחץ על כל סרטון, נוכל לראות עוד נתון חשוב והוא "שימור קהל", או כמה צופים לא המשיכו לראות את הסרטון עד הסוף (באופן מעט דומה למספר הדפים הממוצע לגולש באתר אינטרנט). לדוגמה, אם נראה פתאום ירידה מאוד חדה אחרי הדקה הראשונה, סימן שאולי התחלנו לעייף את הצופים. לעומת זאת, גרף שיורד באופן מתון יחסית הוא בדרך כלל תופעה רגילה.

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

אם כל זה לא הספיק לנו, יש גם אפשרות לראות נתונים מתקדמים דרך הקישור השמאלי למעלה של "מצב מתקדם". כאן נוכל לראות נתונים נוספים כגון:

  • מקורות תנועה ומילות מפתח (רק מהחיפוש של יו-טיוב)

  • מידע דמוגרפי (גיל מגדר ומיקום), בתנאי שיש מספיק מידע

  • צפיות של מנויים לעומת לא מנויים ומאיפה מגיעים המנויים עצמם

  • פרטים טכניים כגון סוג המכשיר ומערכת ההפעלה שלו

תמונה שמכילה צילום מסך, מפה התיאור נוצר באופן אוטומטי

רצוי לבדוק את כל הנתונים האלו לפחות פעם בשבועיים שלושה ולהשוות את הביצועים של הסרטונים החדשים לעומת הישנים כדי שתוכלו לראות מה עובד ומה לא עובד.

לסיכום

קידום הסרטונים שלכם ביו-טיוב, גם בצורה אורגנית, היא משימה שאומנם דורשת זמן, אבל היא ממש לא בלתי אפשרית. אם הסרטונים הראשונים שלכם לא מקבלים הרבה צפיות, אל תתייאשו ונסו להזרים אליהם תנועה גם ממקורות חיצונים כגון יו-טיוב או אפילו טוויטר. בנוסף, אל תשכחו לקשר אל הערוץ שלכם מהאתר המסחרי שלכם.

תגיות:

תגיות: