בן אדם פרטי, עסק קטן או חברת ענק – היום לכולם יש פייסבוק, אבל לא כולם מבינים את החשיבות של השיווק ושל הפרסום בפייסבוק. הרבה בעלי עסקים הבינו כי יש שם משהו, ושהנוכחות באתר החברתי הגדול בעולם משמעותית לעסק שלהם, אבל עם ההבנה לא בהכרח מגיע ידע, ומעבר לפתיחת דף עסקי, רבים אינם יודעים איך לפרסם בפייסבוק.

בפייסבוק יש עולם ומלואו של פוטנציאל שיווקי שניתן למינוף אם רק מבינים את המנגנונים השונים. כשלומדים איך עובד כל פרט, מקבלים את המפתחות למרחב שכולל למעלה ממיליארד משתמשים, שכמה מיליונים מתוכם ישראלים – ויכולים להיות לקוחות שלך.

היתרון העצום של פייסבוק כרשת שיווקית הוא המידע שהיא דולה על כל משתמש, מידע שהמשתמשים נותנים על דעת עצמם באופן יומיומי: מהרגלי גלישה, דרך תחביבים, תחומי עניין, מצב כלכלי, מיקום גיאוגרפי ואפילו הרגלי רכישה וצריכה – אוצר בלום של אינפורמציה שמאפשרת למנוע הפרסום של פייסבוק לקחת את המוצר או את השירות שאתם מציעים ולהנגיש אותו בצורה מדויקת לקהל אוהד, קהל שכך או כך כבר מתעניין במוצר שלך ורק מחכה לפגוש את איש השיווק שיידע לעזור לו לבחור דווקא בגרסה שלך, ולא של המתחרים.

מעבר לטרגוט המדויק, פייסבוק מאפשרת לכם לשלול קהלים, דבר המקנה יתרון על פני שיטות פרסום אחרות, ממקסם את ביצועי הקמפיינים ודיוק הדוחות באופן משמעותי.

מכירים את פייסבוק: 3 המרכיבים ההכרחיים לעסק שלך

בואו נבין את האלמנטים שיושבים בבסיס העבודה כדי להבין איך לפרסם בפייסבוק:

פרופיל פרטי – אם אתה משתמש רשום בפייסבוק, יש לך פרופיל פרטי, בלי קשר לעסק שלך. פרופיל פרטי הוא פרופיל ברירת המחדל, והוא נבנה על ידי השאלון שמילאת כאשר נרשמת לפייסבוק. אפשר כמובן לעדכן את הפרטים מעת לעת, להרחיב את הפרופיל ולשנותו, אך אי אפשר להשתמש בפרופיל הפרטי כפרופיל לעסק ולקדם דרכו את העסק שלכם. מדובר בהפרה של תקנון השימוש של פייסבוק, ועלול לעלות לכם בסגירת החשבון.

דף עסקי – כל מהלך פרסום בפייסבוק מתחיל בפתיחת דף עסקי (מוכר גם כדף אוהדים). פייסבוק לא רק דורשים דף עסקי ממי שמקדם את העסק שלו בפייסבוק, אלא גם יצרו (ועדיין מפתחים) את הפונקציות הזמינות בדפים אלו, בכדי להפוך אותם לאופטימאליים לשיווק העסק ולקידומו. הדף העסקי מאפשר לך לקרוא לעסק בשמו (פרופיל פרטי מוגבל לשם האמיתי שלכם) – מהלך חשוב לשיווק ולמיתוג, לעקוב אחרי התנהגות הסטטיסטית של הגולשים בעמוד שלכם – חיוני לבניית מהלך שיווקי נבון ואפקטיבי, להוסיף אינפורמציה חשובה על העסק ולהגדיל את הפרופיל דרך לשוניות עם מידע (על מוצרים שלכם, על החברה\עסק – ממש כמו עמוד אינטרנט של העסק).

בנוסף, פייסבוק מפתחים את הפונקציונאליות של העמודים העסקיים ומאפשרים לכם ליהנות מעוד ועוד טכנולוגיה שמשפרת את חווית המשתמש בעמוד שלכם ומעלה את הסיכוי להפוך גולש רנדומאלי ללקוח משלם. זאת ועוד, המידע של העמוד העסקי זמין ומותאם לסריקה על ידי הרובוטים של גוגל, מה שאומר שהעמוד שלך יקבל חשיפה גם במנועי החיפוש, והאתר שלך יקבל עוד קישור פעיל וחזק. הדף העסקי יסייע לך בשיווק יעיל, שיאפשר לך להתחיל תהליך של פרסום בפייסבוק.

חשבון מפרסם – זה כלי הפרסום של פייסבוק. מדובר בכלי מעולה שממנף אינפורמציה בכמות אדירה ועוזר לך או לאיש השיווק שלך למקד את מאמצי השיווק בצורה חדה לשימוש נכון במשאביך. חשבון זה מאפשר לך לייצר מודעות, לבחור יעדים, ולעקוב אחרי תפקוד המודעות בכדי לשנות, להתאים ולשפר עוד ועוד, בכדי לייצר יחסי המרה הולכים ומשתפרים – כלומר, היחס בין כמות החשיפות של המודעה שלך או ההקלקות עליה לבין כמות האנשים שהפכו ללקוחות משלמים.

חשוב להבין

מעבר לפתיחת החשבון העסקי שלך בפייסבוק (רישום פשוט של פרטים אישיים, פרטי העסק וכרטיס האשראי), כדאי מאוד שתכיר את כל הפרטים הקטנים, שכן מדובר בהשקעה כספית בפרסום וחשוב לעשות זאת נכון, ומדובר גם בשם הטוב של העסק שלך – ולרושם ראשוני אין הזדמנות שנייה.

 

תגיות:

תגיות: