כמעט בכל רשת פרסום כיום ישנה אפשרות לבצע שיווק מחדש. כלומר, לזהות את מי שכבר נכנס אליכם לאתר או עמוד נחיתה ולהציג לו מודעות מותאמות אישית. אבל גם אם אתם לא מתכננים לבצע קמפיין של שיווק מחדש בקרוב, כדאי שתתחילו כבר עכשיו לאגור את הגולשים שמבקרים באתר שלכם.

כשאנחנו מדברים על פייסבוק, הדרך לעשות את זה היא באמצעות קוד מעקב קטן שנקרא פיקסל. את הפיקסל עצמו יוצרים בתוך מנהל האירועים של חשבון המודעות שלכם.

הפיקסל של פייסבוק בעצם מאפשר לנו "לסמן" את הקהל שעשה פעולה כלשהי בנכס שלנו ולפעולות האלו קוראים "אירועים". בכל האירועים מדובר בפעולה כמו לחיצה על כפתור, שליחת טופס, לחיצה על קישור או אפילו סתם שהייה בעמוד מסויים – לדוגמא דף תודה שאותו אתם רוצים להציג לגולש ששלח פרטים דרך טופס צור קשר או השלים רכישה אם מדובר באתר חנות.

בעזרת הפיקסל אנחנו נוכל בקלות לדעת כמה אנשים ביצעו את הפעולה שמעניינת אותנו ובשלבים מתקדמים יותר, נוכל גם לבצע פעולות נוספות עם אותם גולשים כמו יצירת קהלים לפרסום או יצירת קהלים לשלילה מפרסום.

האירועים הנפוצים בהם הפיקסל של פייסבוק תומך "מהקופסה"

אלו הם דוגמאות לאירועים שהאשף של פייסבוק תומך בסימון מהיר שלהם (כפי שנראה בהמשך) או שאפשר להטמיע אותם יחסית בקלות בלי לכתוב קוד מותאם אישית.

1.עבור חנויות וירטואליות ניתן לעקוב אחרי הוספה של פריטים לעגלה ולרשימת הפריטים שרוצים לשקול לקנות בעתיד (Wishlist). אפשר גם לזהות את שלבי התשלום : הזנת הפרטים, אישור לפני ביצוע עסקה וסיום ביצוע העסקה.

הרכישה יכולה להיות של מוצר פיזי או שירות מסוים (לדוגמה, על מנוי דיגיטלי לעיתון שדורש תשלום על צפייה בתוכן).

2.יצירת קשר דרך טופס פנייה.

3.חיפוש : לעיתים יהיה לנו חשוב לדעת מה המשתמש מחפש באתר. הפיקסל יכול לעזור לנו בכך בלי שנצטרך לשמור את הנתונים האלו בתוך מסד הנתונים של האתר.

4.צפייה בכל דף אינטרנט אחר שנרצה לעקוב אחריו בתוך האתר שלנו.

כאן תוכלו למצוא רשימה מפורטת של כל האירועים הסטנדרטיים של פייסבוק.

מס' הערות חשובות לפני שאנחנו עוברים ליצירת פיקסל:

  • קודם כל, במידה ומותקן אצלכם חוסם מודעות, תשללו את הדומיין של פייסבוק ואת הדומיין של הנכס שלכם
    את פייסבוק צריך לשלול מהסיבה שחוסם מודעות יכול לגרום לשגיאות בעבודה שלכם עם מנהל המודעות
    את הדומיין שלכם צריך לשלול מהסיבה שחוסם המודעות ברוב הפעמים חוסם את הפיקסל של פייסבוק ואתם פשוט לא תוכלו לבדוק שהתקנתם את הפיקסל ואת ההמרות שלכם כמו שצריך.

  • אתם חייבים להיות עם הרשאת "מנהל" בחשבון הפרסום של פייסבוק איתו אתם מעוניינים לעבוד.

הוספת הפיקסל לאתר שלכם

1.גשו אל מנהל האירועים של חשבון המודעות שלכם.

2.לחצו על סימן הפלוס הגדול בטור הימני ואז על "חבר מקור נתונים" (זהו קישור, למרות שהוא לא נראה כך)

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

3.בשלב הבא נבחר את מקור הנתונים שלנו בו יותקן הפיקסל. הוא יכול להיות אפליקציה, אתר אינטרנט או מקור לא מקוון שמקורו ממערכת חיצונית. לצורך הדוגמה נבחר באתר אינטרנט.

4.בשלב הבא נבחר פיקסל פייסבוק (האפשרות השנייה מיועדת למתכנתים):

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

5.בשלב הבא נצטרך לבחור בין הוספה ידנית של הפיקסל לבין הוספה דרך מערכת ניהול תוכן. נבחר באתר רגיל וניתן לפיקסל שם.

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

6.בהנחה שכיבתם את חוסם הפרסומות, יופיע לכם מסך שישאל אתכם האם להתקין את הפיקסל ידנית או דרך מערכת ניהול תוכן (למעשה חזרה על השלב הקודם). בחרו שוב בהוספה ידנית.

אם משום מהמסך הבא לא מופיע, לחצו על הכפתור "המשך בהגדרות פיקסל" שיופיע במסך המרכזי.

7.כעת יופיע  אשף שיסביר לכם איך להוסיף את הפיקסל.  המסך הזה יכול להופיע חתוך לפעמים, ולכן אנחנו ממליצים לבחור בשליחת הוראות במייל.

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

מסך שליחת הודעות במייל הוא מסך ארוך עם כל ההוראות אותו תוכלו לשלוח במייל. (תוכלו גם לבצע את מה שכתוב בו מבלי באמת לשלוח אותו למייל)

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

9.את הקוד אתם שמים בין תג ה-<head> לתג ה-</head> (התרגום לעברית מתייחס בטעות לתג אחר ושמו Title). מזהה הפיקסל כבר נמצא בתוך הקוד, כך שהוא רק לידיעה.

מכיוון שהמדריך הזה מתייחס למצב בו אין לכם תוסף מיוחד לפיקסל, אתם בדרך כלל מוסיפים את הקוד דרך החלק העליון הקבוע של התבנית באתר שלכם.

אם אין לכם גישה לחלק הזה, כנראה שתצטרכו לפנות לחברה שבנתה עבורכם את האתר. מדובר בפעולה של כמה דקות בלבד…

10.בעיקרון אתם יכולים ללחוץ על הכפתור הכחול עם קישור להסבר על אירועים, אבל יש גם יותר אירועים אוטומטיים אליו נגיע בחלק השני.

11.סגרו את החלון הזה כדי להגיע למסך הבית של מנהל האירועים.

הוספת אירועים

1.לחצו על "הגדרות" במסך הפיקסל בחלק של "הגדרת אירוע" (יש לגלול את המסך לא מעט).

שימו לב שהאפשרות של "מעקב אוטומטי ללא קוד" בסטטוס "פועל".

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

2.כעת כתבו את כתובת האתר שלכם כולל http או https ולחצו על כפתור הפתיחה שלו (אם הוא לא עובד, לחצו "אנטר" במקלדת).

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

3.אם לא מופיע לכם מסך נוסף בתוך האתר שלכם שנראה כך, סימן שחוסם המודעות שלכם לא מכובה…

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

אפשר להזיז את החלון הזה לכל מקום שרוצים אם הוא מסתיר לכם קישורים

4.נניח שאנחנו רוצים לעקוב אחרי עמוד יצירת קשר. קודם כל ניכנס אל העמוד הזה ואז נלחץ על הכפתור השמאלי. זה מה שנקבל:

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

5.נלחץ על אישור, נסגור את החלון וכעת נראה את רשימת כל האירועים שיצרנו עד כה:

תמונה שמכילה צילום מסך התיאור נוצר באופן אוטומטי

פייסבוק תבקש מאתנו עוד כמה משובים ולאחר מכן נחזור למסך הראשי של הגדרות הפיקסל

6.אם נרצה בעתיד להוסיף אירוע חדש, פשוט נחזור על התהליך.

כמה המלצות לגבי מעקב אחרי אירועים

1.בהנחה שאתם משתמשים באשף ועוקבים אחרי טופס שנשלח (לא משנה איזה אירוע אתם מתייגים), תמיד כדאי שתעבירו את הגולש לדף תודה. כך תדעו שהמשתמש שלח את הטופס כמו שצריך. מעקב רק אחרי הכפתור ייצור לכם אירוע גם אם הטופס לא נשלח כפי שצריך…

2.כאשר אתם עוקבים אחרי כתובת URL שמקבלת פרמטרים שונים, אתם חייבים לבחור בתיבת הבחירה "כתובת URL כוללת". לדוגמה, אם הכתובת המלאה נראית ככה: https://www.mypetstore.com/mycart.php?userid=571.

תרצו לעקוב רק אחרי הכתובת הזו:

https://www.mypetstore.com/mycart.php

3.בעיקרון יש לא מעט תוספים למערכת הניהול WordPress שיכולים להתקין את ה-Facebook Pixel עבורכם באמצעות המספר המזהה שלו בלבד (אותו אחד שהתעלמנו ממנו במסך ההוראות) אנחנו בwemake פיתחנו תוסף חינמי להטמעת פיקסלים שיעשה לכם את החיים קלים. יש גם אפשרות להשתמש בכלי שמאחסן עבורכם תגי קוד בשם Google Tag Manager, אך זהו כלי מעט יותר מורכב.

שימוש בפיקסל  של פייסבוק בתוך האתר שלכם
5 (100%) 7 votes