לינקדאין נחשבת לאחת מן הרשתות החברתיות הפחות "סקסיות" והתדמית שלה היא בעיקר של רשת מקצועית ומעונבת יותר. למרות זאת, ואולי דווקא בשל העובדה הזו היא רשת שיכולה להתאים מאוד למי שמעניק שירותים לעסקים אחרים (פרילנסרים או חברות B2B) ומחפש הזדמנויות מכירה עסקיות, למי שמחפש את המקצוע הבא שלו וגם למעסיקים שמעוניינים לגייס עובדים עם רזומה עשיר. לא סתם חברת מיקרוסופט, שחלק גדול מהלקוחות שלה הם לקוחות עסקיים רכשה את לינקדאין.

למרות שהממשק של לינקדאין הוא ידידותי למדי יחסית לכל האפשרויות שיש בה, היא הרבה יותר מתוחכמת מכפי שנראה על פני השטח ועל מנת לנצל אותה כפי שצריך, מומלץ להכיר את כל מה שהיא מציעה.

מאיפה מתחילים? פתיחת פרופיל

גם אם אתם מעוניינים להכניס את העסק או החברה שלכם ללינקדאין, המקום הראשון להתחיל בו הוא פתיחת הפרופיל האישי שלכם. 

המידע החשוב ביותר אותו תוכלו להוסיף ויופיע בעמוד הראשי שלכם:

1.התפקיד שלכם.

2.שם החברה בה אתם עובדים. אם אתם העובדים הראשונים בה, מוטב ליצור לה דף נפרד כפי שנראה בהמשך. בינתיים תוכלו להוסיף רק את השם שלה וליצור את הקישור לדף אחר כך.

3.האזור בו אתם מתגוררים.

4.מידע כללי עליכם (שדה חופשי)

5.ניסיון: כל התפקידים הקודמים שביצעתם על פי שנים (למעשה קורות חיים).

6.מוסדות להשכלה גבוהה שלמדתם בהם.

7.הישגים מקצועיים כגון פרויקטים משותפים, פטנטים, קורסים ושבחים ופרסים שזכיתם בהם.

מלבד זאת יופיעו בדף שלכם גם קבוצות בולטות שאתם חברים בהן.

תוכלו גם להוסיף התמחויות ואישורים (Skills & Endorsements), אך אלו לא יופיעו ישירות בעמוד הראשי. 

אם תרצו להוסיף מידע נוסף כגון פוסטים בולטים או לתרגם את הפרופיל לשפה אחרת, תוכלו לשלוט בשדות שיופיעו דרך Add Profile Section.  בנוגע לשדה ספציפי, תוכלו להגדיר האם הוא יופיע באופן פומבי או רק למי שנמצא ברשת שלכם.

תמונות

כמו בכל רשת חברתית, התמונות הן הפנים שלכם (באופן מילולי) ולכן אתם צריכים תמונה ברורה ומוצלחת. התמונות מופיעות בתוך עיגול. יש גם תמונת רקע (Cover), שאותה לא חייבים להעלות, אך אף פעם לא מזיק להשתמש בלוגו של החברה שלכם (כאן הוא חייב להיות מלבני).

פרופיל בלינקדאין

כתיבת פוסטים

כתיבת פוסטים אולי נשמעת כמו דבר מובן מאליו, אבל בלינקדאין היא מעט שונה:

  • סרטונים ניתן להעלות רק כקבצים, לא ניתן לשדר בלייב.
  • ניתן לשתף באופן ישיר מסמכי אופיס או מסמכים דומים מגוגל דרייב ודרופבוקס.
  • אפשר לכתוב מאמרים באופן ישיר דרך עורך טקסט פשוט שבתוכו ניתן להכניס אלמנטים נוספים.

ברירת המחדל היא שהפוסט יהיה ציבורי, ניתן גם להרחיב אותו לטוויטר (אם חיברתם את החשבון), רשת עסקית או קבוצה. דרך אפשרויות מתקדמות תוכלו לבחור אם אנשים יוכלו להגיב לפוסט או לא.

הגדרות פוסט בלינקדאין

פוסטים מהפרופיל הפרטי שלכם מהווים הזדמנות מצוינת לשתף אחרים בידע המקצועי שלכם, להציג הרצאות או הדרכות שנתתם ובכך למשוך את תשומת הלב של אנשים שיכולים לתת לכם פוש לקריירה. 

יצירת קשרים עם קולגות והרחבת הרשת העסקית שלכם

בשלב זה יצרתם את הפרופיל שלכם, אבל כדי שתוכלו להתחיל ליצור קשרים, תצטרכו לעבות את הרשת העסקית שלכם. החדשות הטובות הן שלינקדאין מעולה בזיהוי קשרים על פי נתוני הפרופיל שלכם. (לדוגמה, אנשים שעובדים בתחום שלכם ולמדו אתכם באוניברסיטה). לכן סביר להניח שרק בזכות ההמלצות האלו תוכלו ליצור רשת ענפה של קשרים.

מנגד, גם לאחרים יהיה קל יחסית לשלוח אליכם בקשות, ולכן ייתכן מאוד שהרשת שלכם תגדל למספרים גדולים למדי בלי שתרגישו.

דירוג הקשרים בתוך הרשת העסקית שלכם

בשלב הזה אתם צריכים לזכור שלינקדאין היא בכל זאת רשת חברתית, ולכן מומלץ לאשר ולשלוח הזמנות רק מאותם או לאותם אנשים שאתם מכירים באופן אישי. אלו יתווספו לקשרים או מעגלים מדרג ראשון שלכם (1st degree connections). לכל בקשה תוכלו לצרף גם טקסט חופשי. לדוגמה, בעת חיפוש הזדמנויות למכירה עסקית או שיתופי פעולה.

בשלב זה תתחילו לקבל התראות מאנשים בדרג ראשון, אך תמיד תוכלו לבקש להפסיק לקבל התראות מאדם ספציפי (גם לינקדאין תשלח לכם התראות אוטומטיות לגבי עדכונים או תכנים מומלצים, שאותן תוכלו לקבל תחת הגדרות הפרטיות בחשבון שלכם).

לעומת אנשים מדרג ראשון, אנשים מדרג או מעגל שני הם אלו שמחוברים בדרג ראשון עם אנשים מדרג ראשון שלכם ואנשים מדרג שלישי הם כאלו שמוגדרים כדרג שני עבור אנשים מהדרג הראשון שלכם.

כדי לשלוח בקשות לאנשים מדרג שני, תוכלו לשלוח אליהם בקשה ישירה (הקישור יופיע כ-Connect ולא Invite) או לשלוח להם הודעה דרך תיבת הדואר הפנימית שלכם בלינקדאין (InMail).

לגבי אנשים מדרג או מעגל שלישי: חלקם יוכלו לקבל מכם הזמנות כמו אנשים מדרג שני, ואילו לאחרים תהיו חייבים לשלוח הודעה דרך InMail.

זכרו גם שאתם לא חייבים להיות ברשת העסקית של מישהו כדי לראות את הפעילות הציבורית שלו. אתם יכולים פשוט לעקוב אחריו באמצעות לחיצה על "More" בדף הפרופיל שלו ואז  בחירה ב-Follow.

ההבדל בין הרשת שלכם לאנשי הקשר שלכם

אם תסתכלו ברשת העסקית שלכם בצד שמאל, תוכלו לראות קישור בשם "אנשי קשר" (Contacts). במידה ובשלב מוקדם יותר בעת יצירת הפרופיל נתתם ללינקדאין אישור להתחבר לרשימת אנשי הקשר בטלפון או בתוכנת המייל שלכם, הם יתווספו לכאן. תוכלו לשלוח להם בקשות ממש כמו לאנשים אחרים.

בכל שלב תוכלו להפסיק את הסנכרון הן לאנשי הקשר והן ליומן הפגישות שלכם (בו תוכלו לראות פגישות היסטוריות עם אנשי הקשר) אם תרצו בכך.

סנכרון אנשי קשר בלינקדאין

תיבת המייל האישי שלכם, InMail

דרך תיבת המייל האישית שלכם תוכלו להתכתב עם כל מי שנמצא במעגל הראשון של אנשי הקשר שלכם. כדי להתכתב עם מי שנמצא במעגלים החיצוניים תצטרכו כבר להשתמש במנוי פרמיום על פי מספר ההודעות או הקרדיטים שיש לכם בכל חודש.

כתיבת ההודעות דומה מאוד לזו בפייסבוק: אתם יכולים להוסיף תמונה, אימוג'יס, אנימציה קצרה ממאגר של קבצי Gif וגם לצרף מסמכי אופיס.

כתיבת ובקשת המלצות

עוד חלק מאוד חשוב בחיזוק המוניטין שלכם בתוך לינדקדאין הוא כל נושא ההמלצות: בתוך עריכת דף הפרופיל שלכם ישנו חלק בשם המלצות (Recommended). בניגוד ל-Endorsements ("אישורים"), אלו הן המלצות אישיות ולא רק V שאנשים אחרים מסמנים על היכולות שלכם. תוכלו לכתוב המלצות לאנשים אחרים או לבקש המלצות מאחרים. 

חיפוש משרות

זו הפונקציה המרכזית של לינקדאין למחפשי עבודה שנמאס להם מאתרי דרושים קלאסיים… תוכלו לחפש לפי תפקיד, כישורים, חברה מגייסת ומיקום. ייתכן כי תראו גם מודעות ממומנות לחברות שמחפשות לגייס באופן פעיל. תוכלו גם להפעיל פילטר משופר שימצא בעבורכם משרות מומלצות אם אתם חברים בתוכנית הפרימיום.

עבור כל משרה רלוונטית תוכלו לראות את מספר המתמודדים עליה, מספר הכישורים שלכם שמתאימים למשרה, פרטים בסיסיים על החברה והאם יש לכם חברים ברשת שעובדים בה.

חיפוש משרות בלינקדאין

עמודי חברות וארגונים (ולמה לא תמיד קל להצליח איתם)

עד כאן לא ממש פירטנו על ניהול הארגון או החברה בהם אתם משמשים כעובדים, מנהלים או מייסדים. לכן, אולי זה מעט מפתיע שהניהול שלהם לא שונה מאוד מזה בפייסבוק והוא נעשה דרך עמודים מייצגים. 

תחת "My Network" תוכלו לראות את כל העמודים שמקושרים אליכם. כדי ליצור עמוד חדש היכנסו ליצירת עמוד. תוכלו לבחור בין עמוד לעסק קטן (פחות מ-200 עובדים), עסק גדול (יותר מ-200 עובדים), עמודי משנה (תצוגות, Showcase) או מוסדות לימוד.

פתיחת עמוד חדש בלינקדאין

לעמוד אתם יכולים להוסיף פרטים בסיסיים כגון:

  • שם
  • סלוגן (טג ליין)
  • תעשיה (קטגוריה)
  • סוג החברה (מלכ"ר, חברה ציבורית, שותפות וכו')
  • לוגו (שימו לב שהוא חייב להיות מרובע, אחרת יתווספו לו שוליים לבנים בצדדים)

מכאן ניהול העמוד גם הוא דומה מאוד לזה בפייסבוק, אולי למעט העובדה שתוכלו לראות את נתוני האנאליטקס האחרונים ישירות בפאנל הצדדי. כמו כן, תוכלו להוסיף האש-טאגס לעמוד עצמו ולא רק לפוסטים.

אנאליטיקס בלינקדאין

למרבה הצער, כמו ברשתות חברתיות אחריות, כך גם בלינקדאין עמודים מתקשים כיום להפיץ פוסטים בקרב העוקבים שלהם בצורה אורגנית בשל שינויים בפיד. לכן, השקעה בעמוד העסקי של החברה או העסק שלכם בלבד בדרך כלל לא מספיקה ועליכם להשקיע גם בערוצי תוכן אחרים בתוך הרשת כגון פתיחת דיונים והשתתפות ערה בקבוצות.

בכל מקרה, זכרו שגם בלינקדאין אתם יכולים להשתמש בהאשטאגס (תגיות), אך במיוחד כאן רצוי לא להגזים בשימוש בהן.

הצטרפות לקבוצות מקצועיות

הצטרפות לקבוצות מקצועיות היא פשוטה יחסית ומתבצעת באמצעות שליחת בקשת הצטרפות. 

ממשק הדיון בקבוצות מזכיר מאוד את זה של עמודים ותוכלו בלחיצת כפתור להעלות קישורים למסמכים שונים או תמונות. כמו כן, לצד כל כותב יהיה רשום את מקום העבודה הנוכחי ובאיזה מעגל של הרשת העסקית שלכם הוא נמצא.

אפשרות מעניינת שמקצרת תהליכים היא לכתוב פוסט ישירות לקבוצה מהפיד האישי שלכם באמצעות שינוי האנשים שיוכלו לראות את הפוסט שלכם (בגרסה הנוכחית של פייסבוק יש אפשרות כזו רק כשאתם משתפים פוסט שכבר נוצר).

להשיג עוד מלינקדאין: מה נותן לכם מנוי פרימיום?

מנוי פרימיום יכול לתת לכם יתרונות מסוימים בהתאם למה שאתם רוצים להשיג באמצעות לינקדאין. ישנם ארבעה סוגי מנויים עם מגוון תכונות ייחודיות לכל אחד מהם:

  • מחפשים משרה
  • מחפשים עסקים לשתף איתם פעולה, להגדיל את העסק וללמוד כישורים חדשים
  • מחפשים להגדיל את המכירות
  • מחפשים לגייס עובדים חדשים

בין יתר היתרונות שתוכלו לקבל:

1.יותר הודעות InMail ושליחה של למי שנמצא במעגלים הרחוקים יותר.

2.צפייה במאגר בלתי מוגבל של פרופילים בחיפוש.

3.צפייה בקורסים מקוונים להעשרה.

4.קבלת פרטים של מי שראה את הפרופיל שלכם.

5.תובנות על העסק שלכם.

6.גלישה פרטית מבלי שאחרים יוכלו לראות שציפתם בפרופיל שלהם.

7.השוואת הכישורים שלכם לאלו של מועמדים אחרים לעבודה (למחפשי משרות).

8.התאמת משרות וצפייה בשאלות נפוצות ותשובות מומלצות בראיונות עבודה שנבחרו על ידי מומחים (למחפשי משרות).

9.מי שמעוניין להגדיל את המכירות יכול לקבל התראות ומציאת הזדמנויות למכירות וגם לנהל את המכירות ישירות מתוך לינקדאין.

10.למגייסי מעומדים: זיהוי מדויק של מועמדים מובילים וניהול הגיוסים דרך הממשק של לינקדיאן.

11.קבלת התראות על אזכורים של חברות וארגונים, עדכונים על אנשים שאתם עוקבים אחריהם.

עדכונים על אנשים בלינקדאין

התראות לחשבונות פרימיום בלינקדאין

פרסום ממומן

כפי שאתם יכולים לצפות,לינקדאין לא מרוויחה רק ממנויי הפרימיום שלה, אלא גם ממי שרוצה לפרסם את עצמו ולקבל יותר חשיפה. 

כמו בטיקטוק ורשתות חברתיות נוספות, ממשק הפרסום של לינקדאין עוקב אחרי זה של פייסבוק מכיוון שהרבה יותר קל להשתמש במה שעובד מאשר לנסות ולהמציא מחדש את הגלגל: 

1.בהתחלה עליכם לבחור את יעד הקמפיין: מודעות למותג, שיקול (מעורבות, כניסות לאתר או צפייה בווידאו) או המרות (לידים, המרות באתר וגיוס מועמדים).

2.לאחר מכן עליכם לבחור את קהל היעד: תוכלו לבחור קהל שכבר יצרתם בעבר (או את הקבוצה המשלימה שלו) או לבחור קהל יעד חדש לפי מאפיינים. המאפיינים השונים יכולים להיות לדוגמה מאפייני החברה בה הם עובדים, נתונים דמוגרפים, השכלה, ניסיון בעבודה ומשרות.

סינון חשוב נוסף הוא לפי תחומי עניין, השתייכות לקבוצות או מאפיינים נקודתיים כגון מי ששינה קריירה לאחרונה, מי שתורם לדיונים, מי שנוסע הרבה או מי שביצע רילוקשיין.

בניגוד למערכות אחרות שיכולות להיות מעט מבלבלות בתחילה, הממשק של לינקדאין הוא אחד מהיותר ידידותיים מכיוון שלצד כל אפשרות תוכלו לראות בדיוק מהי המשמעות שלה:

קידום בלינקדאין

3.בחירה של פורמט המודעות: בלינקדאין פורמט המודעות עשוי להשתנות באופן ספציפי על פי היעד הספציפי אותו בחרתם. לדוגמה, אם בחרתם במודעה לגיוס מועמדים, תוכלו לבחור בין מודעה שמציגה משרה בודדת, כמה משרות, מודעות תמונה או מודעות שפונות ספציפית למועמד מסוים (Spotlight Ad).

4.בנוסף, לחלק מהקמפיינים יכולות להיות דרישות ספציפיות. אם נמשיך עם הדוגמה של מודעת הדרושים, אתם חייבים עמוד חברה או עמוד Showcase.

5.תקציב: מבחינת התקציב, אין כאן הרבה אפשרויות: תוכלו לקבוע הצעת מחיר לאלף חשיבות (CPM)    או פר לחיצה וכמובן תקציב כולל אם הקמפיין שלכם מוגבל בזמן. לינקדאין תבחר בעבורכם את הצעות המחיר הטובות ביותר.

6.מעקב: אם אתם מפעילים קמפיין המרות, תוכלו לעקוב אחריהן באמצעות שתילת קוד באתר הרלוונטי

7.יצירת הקריאטייב נעשית באמצעות ממשק פשוט, כאשר אתם יכולים להוסיף מספר מהם.

 במקרה שתהיתם, ניסוח מודעות בעברית לא עובד כל כך טוב. אחת הסיבות לכך היא שלא ניתן להתמקד בדוברי עברית אלא רק במי שנמצא בישראל. מצד שני, מכיוון שגם בשוק המקומי שלנו מקובל לנסח דרישות עבודה ולנהל קשרים עסקיים באנגלית, זו לא מגבלה גדולה.

התצוגה הסופית של המודעה תיראה בהתאם למה שהזנתם בשדות. שימו לב שהאופן שבו הם ייראו במודעה עצמה הוא לא בהכרח המראה הקלאסי של המודעות מרשתות אחרות או מגוגל. לדוגמה, מודעת הדרושים שיצרנו לדוגמה מציגה את התיאור בפונט קטן למעלה ואילו את הכותרת בפונט גדול במרכז. זאת לעומת מודעות אחרות בסגנון הזה שבדרך כלל בנויות מכותרת עליונה ותיאור שנמצא מתחתיה.

תצוגת מודעה בלינקדאין

לסיכום

לינקדאין היא רשת חברתית שיכולה להיות שימושית עבור מי שרוצה להגדיל את רשת הקשרים העסקיים שלו ולבדוק מיהם מובילי הדעה והבכירים בתעשייה שלו, גם אם אין לו יעד ספציפי מעבר לכך.

העובדה שהיא מתמקדת בעולם העסקי מקלה על מציאת מעגלים גדולים יותר, זאת בעוד חברים או עוקבים במקומות אחרים אינם בהכרח קשורים זה לזה בפן המקצועי.

כמובן שניתן לבנות פרופיל מקצועי ואפילו רצוי לעשות זאת גם בכל רשת חברתית פופולארית אחרת מכיוון שהגבול בין העולם המקצועי לחיי החברה והפנאי שלנו הולך ומטשטש. אך חשוב לזכור שאחד היתרונות הגדולים ביותר של לינקדאין הוא שלא צריך להתאמץ כדי למצוא את הרזומה המקצועית של האנשים שאתם מחפשים. 

זאת מכיוון שלינקדאין מקדמת את מי שמשקיע יותר בפרופיל שלו ונותנת לו עדיפות. (עם זאת, אסור להשלות את עצמנו וגם כאן קיימת תופעה של פרופילים מזויפים)

 

תגיות:

תגיות: