וואטסאפ פרצה לשוק לפני שנים מעטות והצליחה לעשות שינויים דרסטיים בחיים שלנו. הודעות ה-SMS הפכו בן רגע ללא רלוונטיות, בכל פעם ששולחים אימוג'י אנחנו מצפים לראות תוך רבע שנייה האם האדם שאנחנו כותבים לו כבר קרא את ההודעה. גם קבוצות הוואטסאפ שינו את אופן התקשורת שלנו עם החברים והמשפחה.

אם אתם שייכים לדור שהעביר קשר מאדם לאדם, או שהייתם מתכתבים ארוכות בסלולרי עם מקשים – אתם בטח מחייכים בנוסטלגיה, ובו זמנית מצטמררים מהמחשבה על חזרה אחורה בזמן. כמות הזמן שוואטסאפ חסכה לנו היא ענקית, ועכשיו נוספה לה פלטפורמה נוספת שנועדה לעזור בשיווק העסקי ובשירות הלקוחות.

נעים להכיר – וואטסאפ ביזנס (WhatsApp Business)

וואטסאפ ביזנס נועדה להפוך תקשורת בין עסקים ללקוחות לנוחה ויעילה. האפליקציה העסקית ניתנת להורדה לנייד, בנוסף לוואטסאפ הרגיל, ואליה ניתן להזין מספר טלפון של חשבון קיים או להוסיף מספר עסקי חדש. זאת אומרת שאתם יכולים לחבר את המספק הקווי של העסק לאפליקציה!

לאחר ההתקנה האפליקציה תוכל לסייע למשתמש לעמוד בקשר רציף מול הלקוחות החדשים והקיימים של העסק. מופיעים בה היתרונות המוכרים לנו מהאפליקציה הרגילה: קהל רחב שמעוניין לפנות דרכה לעסקים, צ'אט נוח לשימוש ויכולת הצטרפות לקבוצות וניהולן. ליתרונות אלו נוספים פיצ'רים חדשים, בלעדיים לוואטסאפ ביזנס, אותם נציג כאן.

(בשימוש באפליקציה מרוויחים את כל היתרונות המוכרים לנו מוואטסאפ: קהל רחב שמשתמש באפליקציה, מהירות תקשורת, נוחות כתיבה ויכולת ניהול קבוצות קלה ונוחה, ומשדרגים את היתרונות האלו באמצעות פיצ'רים חדשים, אותם נכיר בהמשך המאמר 🙂 )

למי וואטסאפ עסקי מיועד?

השימוש בוואטסאפ עסקי יועיל לחברות ועסקים שמעוניינים להשתמש בוואטסאפ ככלי תקשורת משמעותי. בעלי עסקים שונים שעובדים ביומיום מול לקוחות מוצאים את עצמם פעמים רבות מתכתבים בו זמנית עם הרבה גורמים ומתקשים לסדר את השיחות השונות. הפיצ'רים המוצעים בוואטסאפ עסקי יעזרו למיין את הצ'אטים השונים לתגיות מסודרות, לספק מענה אוטומטי לפי הצורך ולתת מענה ללקוחות שייצרו קשר לראשונה דרך הווטסאפ. (אפילו להשיג לידים חדשים שייצרו קשר דרך הוואטסאפ.)

פיצ'רים מועילים

נראה לכם שתרצו לנסות להשתמש באפליקציה כאפיק תקשורת עסקי? בואו נכיר אותה טוב יותר ונסקור כמה פיצ'רים טובים שיוכלו לעזור לכם בעבודה:

מענה אוטומטי וסינון התראות

פיצ'ר יעיל לרבים מהעסקים. אם אתם רוצים להתמקד בעבודה בין 9:00 ל-17:00 בלבד, וואטסאפ ביזנס יעזור לכם לבצע זאת באופן יעיל. (להחליט וגם לבצע.) תוכלו לקבוע שעות וימים בהם התראות מופעלות כרגיל, ולהפעיל מענה אוטומטי לזמנים שונים: מ"אני בחופשה, אענה כשאחזור" דרך "תודה על פנייתך! חוזר אליך בדקות הקרובות" ועד "אנא שלח את נושא הפנייה למייל שלי" הכל קביל. הפיצ'ר הזה יכול לחסוך לכם זמן רב ולקוחות קצרי רוח.

מיקום ופרופיל עסקי 

כדי להציג את המידע על העסק קיימת לעסק אפשרות ליצור פרופיל עסקי מסודר במקום הפרופיל הרגיל שכולל רק תמונה וסטטוס. בפרופיל העסקי תוכלו להכניס לוגו, פרטי קשר, הפניה לאתר ואפילו מיקום על המפה. בנוסף, נמליץ לאמת את החשבון מול האפליקציה כדי לקבל וי ליד השם שלכם, שמעיד שוואטסאפ עצמה אישרה את זהות העסק.

קמפיין וואטסאפ 

אחד הפיצ'רים היותר מעניינים לבעלי וואטסאפ עסקי, הוא האופציה ליצור קמפיין וואטסאפ בפייסבוק העסקי שלכם. לקוחות רבים מעדיפים לשלוח פנייה בוואטסאפ מאשר בכל אמצעי אחר שהם לא רגילים אליו או לא חפצים בו (כמו שליחת פרטים או אפילו שיחת טלפון).

למי שלא יודע… בקצרה

הקמת קמפיין כזה דורשת גישה לחשבון המודעות של העסק. ראשית כל מקימים קמפיין מסוג Messenger ולאחר מכן ברמת קבוצת המודעות מגדירים בMessage Destination את Whatsapp כדרך ההתקשרות – כך תוכלו בקליק אחת להעביר לקוחות פוטנציאלים ישירות מהפייסבוק לצ'אט עם העסק.

אופציה נוספת היא לבנות "רשימת תפוצה" שמכילה כמות אנשים גדולה, ולשלוח לכולם הודעות בו זמנית. הפיצ'ר הזה יוכל לעזור (להשתמש ברשימות התפוצה בוואטסאפ) לבנות קשר עם הלקוחות שלכם. שימו לב לא להספים בהודעות – זהו מתכון קל לאיבוד לקוחות – אלא לעדכן לקוחות שתרצו לשמור איתם על קשר בחדשות ועדכונים.

תגיות 

באפליקציה קיימת אופציה לסימון שיחות, הודעות ואנשים בתגיות לפי צבעים. כולנו יודעים איזה בלגן יכול להיות בתיבת הודעות אחת, ולכן אין ספק שהאופציה לניקוי וסידור היא מבורכת.

סטטיסטיקות 

ולקינוח, קבלו תוספת נחמדה שתעזור לכם לאמוד את הצלחת השימוש שלכם לאורך זמן: סטטיסטיקות. תוכלו לנתח את נתוני השימוש ולהגיע למסקנות מרחיקות לכת. בדקו לדוגמה כמה לקוחות באמת קוראים את ההודעות שלכם וכמה לא קיבלו אותן בכלל. מעקב זהיר אחר רשימות התפוצה שלכם יאפשר לגדל קהל עוקבים ושותפים רלוונטי ואפקטיבי.

בהצלחה 🙂

 

תגיות:

תגיות: