דף עסקי בפייסבוק הוא כלי שיווקי מעולה לעסקים וחברות. דרכו ניתן להשיג חשיפה טובה ולהגיע לקהל יעד קבוע וללקוחות חדשים בו זמנית. התוכן בדף צריך להיות שיווקי ומושך כדי לעורר בקורא רצון ליצור קשר עם המותג. כדי להצליח לתחזק דף עסקי לאורך זמן, להעניק ערך לעוקבים ולהשיג עוקבים חדשים, רצוי להכיר כמה טיפים מועילים ולתכנן את התכנים בקפידה. התוצאה עשויה להפתיע אתכם לטובה!

מאיפה מתחילים?

קהל יעד

קודם כל, שימו לב מי הקהל אליו אתם מכוונים כאשר אתם מפרסמים בדף הפייסבוק. האם הלקוחות שלכם נמצאים כולם באזור גיאוגרפי מסוים, או ליד בית עסק פיזי? האם מדובר בצעירים שגולשים בפייסבוק ומחפשים עבודה, לדוגמה, או בסבתות שמחפשות מתנה לנכדים? לכל אחת מהסיטואציות תהיה גישה שונה ויתאימו פוסטים שונים לגמרי.

עבור קהל מבוגר שלא רגיל למדיה, רצוי לכתוב בבירור מהו המבצע שאתם מציעים או איך ליצור אתכם קשר. לקהל צעיר, לעומת זאת, רצוי לא "לדחוף" תוכן שיווקי לפרצוף, אלא להעניק ערך ולעורר עניין במותג עצמו. התמקדות בקהל הנכון תעזור לכם לתת ערך טוב יותר וכך להשיג יותר מעורבות בדף.

תדירות פרסום

הטיפ היעיל ביותר: שמרו על עקביות. מדי חודש מומלץ להכין תוכנית פוסטים חודשית ולהכין את כולם מראש – כך לא תיקלעו למצב בו הדף יפסיק להיות פעיל לתקופה. כדי להראות שהעמוד "חי" נמליץ להעלות פוסט (עם תמונה/סרטון) לפחות פעם או פעמיים בשבוע. כאשר העוקבים של הדף יראו שאתם מקפידים לעדכן אותו, הם ייתקלו בשם העסק יותר וירגישו קשורים לתכנים שלו.

גיוון בתכנים

רצוי לשלב שני סוגים של פוסטים: פוסטים מכירתיים ופוסטים שגורמים למעורבות.בפוסטים מכירתיים מוצג מוצר או שירות וקריאה ברורה לרכישה או יצירת קשר. פוסטים כאלו יהיו שיווקיים יותר: הם יכריזו בגלוי "יש לנו מוצר טוב להציע, כדאי לכם" ויגרמו להעלאת המכירות.

פוסטים למעורבות לא ינסו לגרום לקונה לקנות, אלא יעניקו לקורא ערך. כאשר תשתפו עם הקורא בדיחה מוצלחת או עובדה מעניינת על העסק – הוא ירגיש קשור יותר למותג שלכם וירצה להגיב ולשתף את הפוסט. כך רמת המעורבות בדף תעלה, האלגוריתם של פייסבוק ידרג את הדף שלכם גבוה ואנשים ייחשפו לדף. בשילוב בין שני סוגי הפוסטים תשיגו גם קשר טוב ומכירה ללקוחות קיימים, וגם הגעה ללקוחות חדשים.

עיצוב

צרפו לכל פוסט תמונה מתאימה להעלאת החשיפה. כדי לגרום לקהל לזהות את הפוסטים שלכם, רצוי לנקוט בקו עיצובי מרכזי (פלטת צבעים קבועה, מסגרת קבועה וכו') שתעזור לשים לב לפוסט אפילו בלי לקרוא את הטקסט 🙂 יחד עם זאת, צרו משפט סיום קבוע לכל פוסט עם פרטים ליצירת קשר. הסיומת הקבועה תעזור לזהות את הפוסטים ותגרום לאנשים ליצור אתכם קשר בקלות רבה יותר.

מעורבות בתכנים רלוונטיים

חבל לראות דפים שמפרסמים תכנים מוצלחים אבל מנותקים מהעולם החיצון. מעורבות בקהילה בתחומכם, ופרגון לעסקים מקבילים, תיצור שם טוב למותג. נסו להתעדכן בחדשות בתחום ואם הן קשורות אליכם – לפרסם על כך משהו. פוסטים אקטואליים מעוררים מעורבות מיידית.

כמו כן, אם אתם רואים פוסט מוצלח של קולגה – שתפו בדף! הקהל יראה שאתם מעודכנים ויודעים לחלוק תוכן איכותי, וההערכה כלפיכם תגבר.

מענה ללידים

לבסוף, אחרי שהשגתם את תשומת לב הקהל – איך אתם מתייחסים אליו? פניות לדף הן חשובות במיוחד. שימו לב לענות בזמן המהיר ביותר, וכך תסומנו כדף רספונסיבי – דבר שיגדיל את כמות הפניות לדף. בנוסף – דאגו לתת ללקוח שפנה מענה יעיל. כך החשיפה אליכם תגבר ותרכשו לקוחות מרוצים להמשך.

בהצלחה!

יצירת קשר עם קהל העוקבים והגעה לקהלים חדשים יכולה להיות מוצלחת ומספקת. תנו לקהל תוכן איכותי, ואל תשכחו להנות בדרך 😉

 

תגיות:

תגיות: