כשמדובר בקידום אתרים (SEO), אנשים רבים חושבים רק על שימוש בתוכן וקישורים. אך למעשה, המגמה היום של מנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל, היא למקם אתרים בתוצאות החיפוש לא רק לפי מילות מפתח, אלא גם על סמך התנהגות הגולשים וחוויית המשתמש באתר.

למען מטרה זו גוגל הוציאה את עדכון האלגוריתם Rankbrain שנחשב לאחד משלושת גורמי הדירוג החשובים של גוגל (השניים האחרים הם תוכן וקישורים). לאחר תחילתו של עידן ראנקבריין גוגל החלה להשתמש במערכת בינה מלאכותית לניתוח התנהגות הגולשים באתרי אינטרנט והחלה לדרג אתרים לפי על סמך נתונים אלו – עדכון זה משנה את כללי המשחק בכל מה שנוגע לקידום אתרים בשנת 2019.

החשיבות של חווית משתמש לקידום האתר ב-2019

כאמור, כיום מנועי החיפוש בוחנים לא רק את תוכן האתר, אלא גם את מידת הרלוונטיות שלו וההצלחה שלו בקרב הגולשים.

ככל שהאתר נטען מהר יותר, ידידותי יותר לשימוש, רלוונטי ומאפשר ללקוחות למצוא את כל מה שהם מחפשים באופן אינטואיטיבי ומהיר, כך הוא יזכה למיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש (באופן טבעי כל אותם מאפיינים גם יסייעו לצמצום אחוזי הנטישה ולהגדלת כמות הגולשים החוזרים לאתר).

ישנם מגמות רבות בתחום חוויית המשתמש באתרי אינטרנט שהולכות וגוברות בשנת 2019. אחת מהן היא העובדה שצריכת התוכן בקרב גולשים עוברת מצריכת טקסט לצריכה של תוכן ויזואלי. דבר זה מחייב חברות לשלב יותר תכני מדיה איכותיים (מבלי לפגוע במהירות האתר או חווית הגלישה כמובן).

כדי ליצור ממשק משתמש איכותי, חשוב להתייחס לכל אחד מהגורמים שמשפיעים על התנהלות הגולשים באתר ולהקפיד להעניק להם חווית גלישה איכותית וזורמת, שתגרום להם להישאר זמן רב יותר ולחזור לעיתים קרובות. כל אלה הם כמובן מטרות בפני עצמן, אך במקביל גם מסייעות לקידום האתר ומשיכת גולשים נוספים.

טיפים לשיפור חווית המשתמש

התאמה לקהל היעד – ממשק משתמש טוב הוא כזה שקודם כל מותאם לסוג האתר ולקהל היעד. כך, למשל, אם האתר שלכם עוסק בתחום הפונה לאנשים מבוגרים יותר, יתכן שתרצו להיעזר בפונט גדול וברור יותר, טולטיפים, ו/ או כפתורים גדולים שיקלו על הגולשים להתמצא ולהתנהל באתר.

רושם ראשוני – שלב ההיכרות הראשוני של הגולש עם האתר הוא קריטי מכיוון שגם אם האתר שלכם מעוצב ברמה גבוהה וכולל פיצ'רים אינטרקטיביים, הגולש יילך לאיבוד באתר וכנראה שגם ינטוש את האתר אם הוא לא יסתדר עם הממשק. לכן חשוב לדאוג מראש שהשימוש באתר יהיה מובן ונוח ושהאתר יכלול כלים כמו טולטיפים למיניהם, הכוונות לגולשים ודפי עזרה.

מהירות טעינה – המהירות שבה כל דף באתר עולה הוא אחר מהגורמים המשפיעים על מידת הנכונות של הגולשים להישאר באתר. כתוצאה מכך, מהירות הטעינה היא גורם חשוב שמשפיע על הקידום של האתר בתוצאות החיפוש.

לאחרונה השיקה גוגל כלי חדש לבדיקת זמני טעינה שנקרא lighthouse. הכלי סורק את האתר ונותן הנחיות לשיפור זמני טעינה בהתאם לדרישת של גוגל (שווה להעיף מבט).

לכן, בין אם אתם בתהליך בניית אתר, מערכת, אפליקציה או שאתם סתם רוצים לשדרג את האתר הקיים, חשוב לבחון את מהירות הטעינה של כל עמוד, ולבצע שינויים ככל שניתן על מנת לצמצם את זמני הטעינה.

ניווט יעיל – כדי שהגולשים יוכלו להתנייד בקלות באתר ולמצוא את המידע או השירותים שהם מחפשים ללא עזרה או קשיים, חשוב להקפיד ליצור מבנה היררכי חכם ונכון של כל עמודי האתר –  להקפיד על תפריט ניווט ברור, לוודא שלכל עמוד באתר ישנם קישורים נכנסים ויוצאים, פירורי לחם, הוספת סקשן "מוצרים נוספים" (באתרי איקומרס) וכו'. כל אלו יאפשרו לגולשים להגיע לכל עמוד באתר בקלות ובמהירות.

Above the Fold – יש לוודא שהמידע, הקישורים והפיצ'רים החשובים והמושכים ביותר באתר מופיעים לגולש בחלק העליון של המסך, ללא צורך בגלילה. גולש שמגיע לאתר ונדרש לגלול הלאה כדי להבין מה האתר מציע, סביר להניח שיילך לאיבוד.

תוכן איכותי – זה נאמר אלפי פעמים אבל אנחנו נגיד את זה שוב – תוכן הוא המלך. שום חוויית גלישה לא תהיה טובה ומספקת אם התוכן הוא רדוד ולא רלוונטי לגולש. לכן חשוב מעל הכל שהתוכן יהיה כתוב ברמה גבוהה, בשפה המותאמת למותג ולקהל היעד, מסודר בצורה ברורה וקריאה, וחשוב מכל – שיהיה רלוונטי לגולשים. כמו כן כמו שכבר נאמר למעלה שימוש במדיה ויזואלית כמו סרטונים, תמונות ואינפוגרפיקות ישפרו באופן ניכר את חוויית המשתמש של הגולש באתר.

התאמה למובייל – הטלפון הסלולרי כבר מזמן הפך לחברו הטוב של האדם וכיום מרבית החיפושים בגוגל מתבצעים בסמארטפונים. גוגל כבר עשו את הצעד שלהם בעניין והוציאו ב2018 את עדכון האלגוריתם Mobile First (כיום בשונה מבעבר, גוגל מדרגת אתרים לפי גרסת המובייל ולא לפי גרסת הדסקטופ). אי לכך ובהתאם לזאת בניית אתר רספונסיבי ומותאם לניידים זה הבסיס לעלייה של האתר שלכם בדירוגים.

ב-ה-צ-ל-ח-ה 🙂

 

תגיות:

תגיות: