קצת מפחיד לחשוב על הכוח העצום שיש לגוגל כיום. אנחנו עושים מניפולציות ומאמצים אדירים בשביל לכבוש את לב האלגוריתם המהולל, כמובן שענקית החיפוש מבינה זאת ומשנה כל הזמן את האלגוריתם ואת סדר ההצגה של האתרים בתוצאות החיפוש. כל זאת על מנת להקשות עלינו, לגרום לנו להפסיק להכתיב את התנאים ולהתחיל ולהיצמד להנחיות של גוגל.

רובנו חיים ב2018, משנים שיטות עבודה בהתאם לעדכוני האלגוריתם וסה״כ נמצאים בדרך המלך 🙂 אבל עדין נשארו החבר׳ה שתקועים בטכניקות של שנות ה-2000… המאמר הזה בשבילם ובשביל בעלי אתרים קטנים שאין ביכולתם לשכור שירותי קידום ומסתפקים בעבודה עצמאית על בסיס מידע שמפוזר ברשת.

הדרך למקום הנחשק בראש עמודי החיפוש רצופה בהפתעות וטעויות. אז כדי לעזור לכם להשיג קצת יתרון במלחמה העיקשת על הדירוג, הנה כמה תפיסות שגויות שעדיף להוציא לגמרי מחייכם:

1. אתם כותבים רק בשביל SEO

לפני שמתחילים לקדם את האתר חשוב לעצור לרגע ולהבין מה מניע את גוגל לקבוע את דירוג האתר שלכם. יש סיבה מעולה לכך שמנוע החיפוש הזה מדורג במקום הראשון בעולם – העובדים שלו כל הזמן חושבים איך להביא לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר. בחלק מהמקרים הם עושים את זה בדרכים חצי חוקיות (מישהו אמר ציטוט לטלפונים?) אבל ברוב המקרים הנוסחה די פשוטה – יצירת תכנים מעניינים, רלוונטיים לקוראים והכי חשוב בעלי ערך!

הרבה מקדמי אתרים מפציצים את האתר במאמרים שמפוצצים אף הם בהמון מילות מפתח בתקווה שגוגל יראה בדפים אלו רלוונטיות גבוהה….טעות. זה מה שקורה במצב כזה: הגולש נכנס לאתר, רואה שהתכנים לא רלוונטיים ויוצא. האלגוריתם של גוגל מזהה שאמנם יש ביקורים לדף, אבל הוא לא מעניין/רלוונטי מספיק כדי לגרום להם להישאר (כתוצאה מכך יורד זמן השהייה של אותו הדף) כמו כן, האלגוריתם של גוגל היום כבר יודע לזהות תכנים שהם ספאם גם בשפה העברית. כל זה בא לידי ביטוי בדירוג שלכם.

צרו תכנים מעניינים עם ערך, תכנים שיעסיקו את הגולשים, יגרמו להם להישאר באתר ולנווט בתוכו. דברו אליהם בגובה עיניים, כתבו להם כפי שהייתם מדברים איתם בפגישה פרונטאלית, תנו להם מה שהם חיפשו ומהר מאוד תרגישו שהתוצאות לא יאחרו להגיע. כתיבה שנועדה לדחוף מילות המפתח, זו עבודה לחינם שתגרום לכם נזק שבחלק מהמקרים יהיה בלתי הפיך.

2. אתם מעמיסים לינקים

כן, ב-2008 העמסת לינקים נחשבה לדרך טובה לקדם אתר…אבל היי, עבר עשור! גוגל כבר מזמן שמה לזה סוף והתחילה להעניש אתרים בעלי כמות מופרזת ולא רלוונטית של לינקים.

שלא תהיה אי הבנה, ללינקים יש השפעה עצומה על דירוג האתר ועד היום נחשב לאחד הפרמטרים החשובים בתהליך קידום ודירוג האתר. הבעיה היא שמקדמים רבים משום מה עדיין ממשיכים לקנות לינקים בחוות מפוקפקות, להכניס קישורים בעלי 0 רלוונטיות ולהשתמש בשיטות פסולות ועתיקות מבלי להבין שזה פוגע משמעותית בדירוגים. אגב, בחלק מהמקרים האתר אכן יכול להתקדם, בהתחלה… אבל ביום בהיר אחד תקומו בבוקר, תשתו קפה, תגידו לעצמכם איזה יום יפה היום, תפתחו את המחשב ותמצאו את עצמכם אי שם בעמוד 37 או במקרה היותר גרוע לא תמצאו את עצמכם בכלל. באסה… לא נעים ו-ctrl+z לא יעבוד לכם 🙂

מה כן אפשר לעשות?

  • החליפו לינקים עם אתרים רלוונטיים לתחום שלכם ועשו זאת בזהירות, השתדלו שזה ייראה מקסימום טבעי ולא מאולץ (אל תפנו לינק באמצע מאמר של מאמן כושר אישי לאתר של עורך דין מקרקעין).
  • השתדלו להפנות לינקים מאתרים רלוונטים וסמכותיים ככל הניתן, יש לא מעט כלים לבדוק זאת כמו: ahrefs, Mjesticseo, semrush, moz ועוד… אלו אמנם כלים בתשלום אבל תמיד אפשר להסתדר באיזשהוא דיל מוזל או חבילה מוגבלת שתספיק לכם בתור התחלה.
  • תגוונו באנקור – הרבה אנשים מאמינים שהם מוכרחים להכניס את מילות המפתח כמו שהן – גם אם החיבור מאולץ ולא טבעי, במקום לקשר את אותו הביטוי כמה פעמים, תגוונו, תשתמשו בווריאציות שלו ובמונחים רלוונטיים אחרים. כמו כן, מומלץ לגוון באמצעות קישור כתובת הדומיין בלבד בלי אנקור, באמצעות תמונות, באמצעות כפתורים וכו׳…
  • קישור עם ערך – נסו לתת ערך בקישורים, תנו לגולש סיבה ללחוץ על הקישור. טכניקה שאני אישית מאוד מתחבר אליה היא קישור למידע משלים, לדוגמא: מאמר על ״לקיחת משכנתא״ יכול לקשר למאמר אחר שמדבר על ״3 דברים שחייבים לדעת לפני לקיחת משכנתא״ מי לא יילחץ על זה?
  • הקפידו על עקביות וקצב גדילה טבעי – אם הכנסתם החודש 3 קישורים אל תכניסו חודש הבא 100

3. מחקר מילות מפתח – אתם מתחילים מגבוהה

מחקר מילות מפתח מוצלח הוא כזה שלא מתמקד רק בביטויים עם הרבה נפחי חיפוש ותחרות נמוכה. חשוב שהמחקר ישמש ככלי שיסייע להבין על אילו נושאים כדאי להרחיב ובמה חשוב להתעמק כדי לזכות בלב הגולשים. נסו להסתכל על המחקר כאמצעי שעוזר להבין במה הגולשים מתעניינים, איך לתת להם ערך, איך לעזור להם, איך לספק להם פתרון לבעיה ולא כדרך לדחוף כמה שיותר מילות מפתח בתקווה שזה ישפיע על הדירוג.

אני תמיד ממליץ להתחיל עם ביטויי זנב ארוך, ביטויים ארוכים וממוקדים. כך תוכלו להתברג די מהר לראש תוצאות החיפוש, לבנות תשתית טובה, להתחיל להכיר את הגולשים שלכם, לקבל פידבקים, להתחיל לקבל לידים ולאחר מכן כבר ללכת על הביטויים היותר תחרותיים.

4. אתם מזניחים את התמונות

אז, השקענו המון בתוכן האתר וגם עשינו עיצוב מדהים, אבל בטירוף של העבודה על האתר, לאף אחד אין כוח לכתוב תיאורי תמונות, אלטים (ALT – טקסט חילופי) ולהוסיף תגיות רלוונטיות, חשוב לזכור שזהו חלק מהותי מעבודת הקידום. תיאורי התמונות לא רק עוזרים לקידום האתר – אלא גם לעיוורים וכבדי ראייה שגולשים באמצעות תוכנות הקראה.

בעזרת התיאור הם יכולים ליהנות גם מהתמונות שבחרתם. גם גוגל לוקחת את זה בחשבון, כיום זה כבר פרמטר נכבד במכלול, גוגל נותנת ״ציון גבוה״ יותר לאתרים עם תיאורי תמונה מושקעים ומפורטים עם אלטים ותגיות מתאימות. זה לא לוקח יותר מדקה ויוכל להעצים משמעותית את מאמצי הקידום שלכם *גם* בתוצאות החיפוש של התמונות – אגב, בעסקים עם מוצר ויזואלי מגיעים משם לא מעט לקוחות.

5. אתם לא חושבים על חוויית הגלישה

איכות האתר לא נמדדת רק בתוכן ובעיצוב. פרמטר יחסית חדש ולא פחות חשוב מהקישורים והתוכן הוא זמני הטעינה, התאמה למובייל ושיפור הנגישות לאנשים עם מוגבלויות! זהו אינטרס משותף שלכם ושל ענקית החיפוש – אתם בוודאי רוצים שהגולשים שלכם ייהנו מהביקור באתר וירצו להישאר בו יותר מכמה שניות. לכן, זוהי ללא ספק השקעה שתשתלם לכם מכל הכיוונים.

יש היום לא מעט כלים שיכולים להפיק לכם דוחות מפורטים על זמני הטעינה שלכם ולהצביע בדיוק על הליקויים שעליכם לטפל בהם. הנה 2 כלי עבודה מעולים לטיפול בזמני טעינה.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=iw
https://tools.pingdom.com

בהצלחה.

 

תגיות:

תגיות: