בקצרה – מה זה אינסטגרם?

אינסטגרם היא אחת הרשתות החברתיות היותר פופולריות בעולם, כאשר ברחבי העולם יש כ1.4 מליון משתמשים עם כמיליארד משתמשים פעילים מדי חודש!

כידוע, אינסטגרם שייכת לפייסבוק (או ליתר דיוק נקנתה ע״י פייסבוק) והמפרסמים נהנים מהחיבור הזה מאחר והמידע שיש לנו על המשתמשים הוא עצום.

רק כדי להבין את העוצמה של הרשת הזו, כל יום בממוצע עולות לאינסטגרם בעולם 52,000,000 תמונות(!). מה שהופך אותה לרשת צבעונית יותר, צעירה, מהירה ואקטואלית.

אך אינסטגרם לא באה להחליף את פייסבוק, אלא להשלים ולשפר את החוויה של הלקוח. וזה דבר שחשוב שנדע. הקהל באינסטגרם ״דורש״ תמונות יותר איכותיות מהקהל בפייסבוק, אפילו אם מדובר באותו אדם שעוקב אחרינו גם באינסטה וגם בפייסבוק.

משתמש שנכנס לפייסבוק מצפה לקרוא סיפורים, חדשות וחידושים, מחיי החברים שלו וגם מהעולם כולו. ואילו אותו קהל באינסטגרם מצפה לתמונה או וידאו שיפילו אותו מהכסא, כזה שיעשה לו חשק לעקוב אחריכם, ליצור מעורבות עם הפרופיל שלכם וכמובן לשתף. אז תמונה שעבדה טוב באינסטגרם יכולה לעבוד טוב גם בפייסבוק, אבל להפך…לא בטוח.

יתרונות הפרסום באינסטגרם

ראשית, המיקוד. אם פייסבוק פונה לרוב המוחלט של האנשים, בארץ ובעולם, אינסטגרם ממקדת אותנו לדור הצעיר והמהיר יותר. הדור שקונה לפי העין.

חשוב לדעת – זה לא אומר שרק ילדים נמצאים באינסטגרם. המילה צעיר מתכוונת לסגנון החיים של הקהל שם!

הקהל באינסטגרם מצלם ומצטלם יותר, וכמובן שופט את המוצרים שלנו(וגם אותנו) לפי המראה שלהם. מה שמוביל אותנו ליתרון הגדול השני, אם המוצר שלכם מצטלם טוב – זה כבר חלק גדול מעבודת הפרסום שתצטרכו.

קבלו 7 טיפים מעולים לפרסום אינסטגרם:

1. השארו מעודכנים – אינסטגרם, בדומה לפייסבוק ולעוד רשתות, מתעדכנת ומשתנה כל הזמן. לעסקים הבוחרים לפרסם ברשתות האלו חשוב מאוד להכיר ולהבין את השינויים האלו. כך, למשל, באחד השינויים האחרונים, החליטה אינסטגרם לבצע עדכון בפיד ולהפריד אותו לשתי פידים נפרדים – פיד נעקבים ופיד מועדפים.

כדאי לעקוב אחר בלוגים מובילים בנושא ולהתעדכן לפחות פעם בשבוע, הנה כמה מומלצים:
https://business.instagram.com/blog
https://later.com/blog/category/instagram/
https://instagram-press.com/

2. התאימו את אופי הפרסום לפלטפורמה – כאמור, הקהל מצפה באינסטגרם לתמונות ו-וידאו באיכות גבוהה מאוד. 'סתם' תמונות כבר לא עובדות. התמונה צריכה להיות ברורה, מחמיאה, בעלת ערך וכמובן מעבירת מסר חזק וברור. הקפידו שיהיו תכנים יחודיים רק לאינסטו'ש.

3. חברו בין כל פלטפורמות הפרסום – פייסבוק ואינסטה הן הרי 'אחיות', חשוב לחבר בצורה טכנית בין עמוד הפייסבוק לחשבון האינסטגרם העסקי שלכם. יש לכם אתר, ערוץ יוטיוב, חשבון פינטרסט או כל ישות אחרת ברשת? מצוין, הדביקו את כפתור הלוגו של אינסטגרם בכל אחד מהם כדי לאפשר לאנשים לעקוב אחריכם איפה שנוח להם.

4. בנו אסטרטגיה – שליפת תכנים מהמותן כבר לא עובדת. זה יכול לעבוד לרגעים, אך לאורך זמן זה פחות נוח ולא מגרה עוקבים. אסטרטגיית תוכן ברורה תאפשר לכם ליצור תוכן בקלות, ותקל על העוקבים שלכם להבין למה לצפות ומה יש לכם עבורם. אגב, גם עם מדובר בעסק קטן עם תקציב מוגבל – אנו ממליצים לקחת דף ועט וממש לרשום תוכנית עבודה מסודרת ל30-60 ימים הקרובים. הכולל אילו תמונות תעלו, מה תכתבו ובאיזו תדירות.

6. סטורי איז בטר – ראשית נבהיר, רעיון הסטורי לא נולד בפייסבוק וגם לא באינסטגרם, אלא בסנפצ'אט. בשנה האחרונה הסטורי תופס תאוצה. זה התחיל ממפורסמים, עבר למשתמשים ועכשיו העסקים כובשים אותו. אז כשיש לכם מסר שחשוב לכם שיגיע לכולם ויגרור התעניינות, פרסמו אותו בסטורי.

פאן פאקט – 500 מליון סטוריז מועלים באינסטגרם מדי יום!

7. עקבו אחר מפרסמים ומותגים שמתנהלים טוב – תמיד עדיף ללמוד מדברים שהצליחו מאשר לנסות להמציא משהו חדש. אנחנו האחרונים שנגיד לכם לא לנסות לעשות משהו מקורי, תמיד תנסו. אבל תתמידו גם בסוגי פרסומים ומסרים שאתם יודעים שעבדו לאחרים.

טיפ אחד בונוס….

8. טיפ הבונוס שלנו קשור לסוג התוכן אותו אתם מעלים. הסוד הוא לא לנסות למכור אלא להיות יעיל עבור העוקבים שלך. אם תנסו בכל פוסט לדחוף את הגולשים לקניה אתם תאבדו אותם מהר. אבל אם תתמקדו בלהיות יעילים עבור המשתמשים שבחרו לעקוב אחר המותג שלכם, אם תייצרו להם ערך, אם תעלו בהם רגשות, הם ישארו אתכם לנצח וישמחו לרכוש מכם.

למי מתאים פרסום באינסטגרם?

זה באמת חשוב…

לא לכל עסק מתאים להיות באינסטגרם, ולהיות שם כשזה לא מתאים לך זה מאולץ ועלול להתפס כנסיון פטתי ללכוד לקוחות. הקהל שלכם לא טיפש, ואין צורך ״לאנוס״ אותו להכיר אתכם, התחברו אליו באזורים שנוח לו.

אם יש לכם חנות לחומרי בניין – ותרו על אינסטגרם. אם אתם פסיכולוגים או פונים לגיל השלישי – זה לא בשבילכם. אם העסק שלכם ויזואלי (אוכל, תכשיטים, אקססוריז, עיצוב ועוד) אתם בהחלט צריכים להיות שם, עם תמונות וטיפים שהם לא יראו בשום מקום אחר!

הבהרה! אנו מאמינים והוכחנו זאת רבות שניתן להפוך כל חברה וכל סוג של עסק למוביל בתחומו, גם באינסטגרם! אין משהו שהוא לא אפשרי – יחד עם זאת חשוב להבין שבדר״כ מדובר בתהליך ארוך טווח הכרוך בעלויות גבוהות, לכן לעסקים מסוג זה (חנות חומרי בניין, פסיכולוגים לגיל השלישי וכו׳) תדרש יצירתיות, ייקח יותר זמן ויותר כסף בכדי להגיע לתוצאות.

אני רוצה לפרסם באינסטגרם, איך מתחילים?

אינסטגרם, ורשתות חברתיות בכלל, זה קצת טריקי…
הרי לכולנו יש חשבון אינסטגרם, אז כמה קשה כבר יכול להיות לנהל שם נוכחות עסקית…?
(אנחנו שומעים את הגישה הזו לא מעט)

אז התשובה מתחלקת לשניים.

בחלק הראשון אנחנו ממליצים להתנסות בעצמכם. לעקוב, לפרסם לנסות ולהרגיש איך עובדת הפלטפורמה, איך מגיב הקהל, איך בכלל המפלצת הזו עובדת.

בחלק השני אנחנו נגיד, מנסיון, שללמוד לעשות בעצמכם עולה לא מעט זמן ולא מעט כסף. לכן עדיף לפנות למקצוענים, כאלו שכבר למדו מטעויות, ועשו גם לא מעט דברים מוצלחים.

אז אם אין לכם יותר מדי זמן ויותר מדי כסף, פנו לסוכנות פרסום באינסטגרם שכבר עשתה את זה ויודעת לעשות את זה הכי טוב עבורכם!

זכרו שהקהל שלכם מכיר את העסק שלכם דרך התמונות שתפרסמו – אז תגרמו להם לחייך ולרצות לראות מכם עוד ועוד…!

בהצלחה!

 

תגיות:

תגיות: