אינסטגרם הפכה לאחת מהרשתות החברתיות החזקות ביותר באינטרנט, והעובדה שהיא כיום חלק מהרשת של פייסבוק (שם נמצאת גם Whatsapp), רק מוכיחה שבכל מה שקשור לפרסום באינטרנט, פייסבוק כנראה יודעת מה היא עושה.

הנתונים מהשנים האחרונות לא משאירים מקום לספק: לא רק שעסקים אוהבים את אינסטגרם, אלא שהרווחים ממודעות ממומנות ברשת מתחילים להוות חלק עצום מהרווחים הכוללים של חברת פייסבוק. התחזית היא שעד סוף 2020, יהיה מדובר בלא פחות מ-70% מכלל רווחי הפרסום שלה! כן, קראתם נכון.

כאן יש עוד המון נתונים מעניינים שקצרה היריעה מלספר על כולם.

 

למרות שיצירת מסע פרסום באינסטגרם דומה במובנים רבים לזו של פייסבוק ואפשר אפילו ליצור מסעות פרסום משותפים במיקומים שונים (Placements) בשתי הרשתות, הרי שבשל העובדה שלאינסטגרם יש מספר פורמטים ייחודים, כן כדאי להתעכב ולשים לב אילו פורמטים ספציפיים עובדים בצורה הכי טובה.

חשוב לשים לב, יש הבדל בין פורמטים לבין היעד הסופי של המודעה: לדוגמה, פורמט של תמונה יכול להעביר גולש לפרופיל שלכם או לאתר חיצוני, ממש כמו בפייסבוק. 

כמו כן, שימו לב לדרישות של כל פורמט מכיוון שהוא לא בהכרח זהה לזה של פייסבוק היחס השונה בין הגובה לאורך. אם תשתמשו בפורמטים אליהם אתם רגילים, אתם עשויים ליצור עיוותים או חיתוכים לא רצויים.

ואגב, נזכיר כאן שעם פוסטים לא ממומנים אתם לא יכולים להעביר את מי שקורא את הפוסט לאתר חיצוני לאתר חיצוני, הקישור היחידי שאתם יכולים ליצור הוא מהפרופיל שלכם. זו הסיבה שהרבה אנשים משנים את הקישור שלהם כל פעם שהם מעלים פוסט חדש. אין ספק שזו דרך מסורבלת ולא מאוד ידידותית.

אז אילו פורמטים קיימים?

פוסטים ממומנים

כמו בפייסבוק, גם באינסטגרם אנחנו יכולים פשוט לבחור פוסט קיים ולתת לו עוד חשיפה עם פרסום ממומן. למה זה טוב? בעיקר לפרסומים ממוקדים שאנחנו רוצים שיגיעו ליותר עוקבים שלנו וכמובן גם למי שהוא לא עוקב שלנו. 

הפרסום הזה פחות מתאים לטווח הארוך מכיוון שלקדם כל פוסט שאנחנו מעלים זו עבודה די מתישה ובסופו של דבר אין הרבה טעם לקדם פוסט בודד במשך הרבה זמן. זה נכון למעט במקרים שבו אתם נוהגים למחזר או להעלות פוסטים דומים מאוד. הבעיה עם השיטה הזו שאתם מורידים מאוד את שיעורי המעורבות ולמעשה מסתמכים על מעורבות של עוקבים חדשים. 

ההמלצה שלנו היא לקדם פוסטים רק כשיש לכם באמת משהו לחדש.

מודעות סטוריס

מודעות סטוריס הן למעשה סטוריס ממומנים שמופיעים באופן דומה לסטוריס של חשבונות אחרים (פרופילים אישיים או פרופילים עסקיים שמפרסמים בצורה אורגנית).

כזכור, הסטוריס נעלמים תוך 24 שעות ויש כאן סוג של אפקט פסיכולוגי שגורם לאנשים לפחד שמה הם יפספסו דברים (התופעה כבר זכתה לכינוי: Fear of Missing Out, חרדת החמצה).

למודעות סטוריס יש כמה יתרונות לעומת הפורמטים האחרים שכדאי לשים לב אליהם:

  • הן ממוקדות מאוד ונמשכות רק מספק שניות באופן דומה ל-"ספוטים" בטלווזיה
  • הן תופסות את כל המסך בצורה אנכית בלי הסחות דעת 
  • ניתן לשלב בהן קישורים לקנייה ישירה מבית העסק ואפילו סקרים
  • מכיוון שניתן לשלב URL חיצוני, הרי שאפשר לגרום לסטורי להציג סרטון בפורמט IGTV הייחודי של אינסטגרם וכך בעצם לכלוא אותו בפלטפורמה במקום לזרוק אותו ליו-טיוב, Vimeo או כל אתר אחר בו אתם מעלים סרטונים.

דוגמאות למודעות סטוריס שהצליחו:

1.חברת הריהוט Overstock  שמוכרת מוצרים אונליין השתמשה בסטוריס על מנת להציג מבחר מהקטלוג שלה עם מעברים קצרים בין מוצר למוצר. כל זה בפחות מ-15 שניות!

סטוריז של חסרת ריהוט באינסטגרם

2.KFC איטליה יצרה סרטון עם משחק מילים "How DIP is your love" על בסיס השיר הידוע. (המשמעות של DIP היא גם לטבול מאכלים ברוטב).

כתוצאה מכך KFC הצליחה לשפר את הזכירות שלה בקרב הלקוחות, את המודעות למותג ואת מידת ההעדפה של הלקוחות אליה, במיוחד אצל נשים בגילאים 25 עד 34 (זאת למרות שהסטורי הציג קבוצות דמוגרפיות שונות).

3.Swiggy הוא שירות משלוחים הודי שהשתמש בסטורי על מנת להגדיל את מספר ההתקנות של האפליקציות שלו והציע לכל מי שיוריד את האפליקציה קופון עם הנחה של 33% להזמנה הראשונה.

בסופו של יום, Swiggy הפחיתה את העלות להתקנה ב-30% לעומת מסעות פרסום אחרים, אך עדיין העלתה את אחוז ההתקנות הכולל ב-17%.

מודעות תמונה

אלו הן מודעות פחות אינטראקטיביות, אך היתרון שלהן הוא בכך שהן מעבירות את המסר באופן מיידי. מהבחינה הזו הן דומות מאוד למודעות תמונה בפייסבוק עם אפשרות לבצע לייק ולהגיב. אם אין לכם אפשרות לערוך סטורי ואתם רוצים להרים קמפיין מהיר או להעלות קמפיין משולב גם בפייסבוק וגם באינסטגרם, זו כנראה האפשרות שהכי תתאים לכם.

מצד שני, המודעות בדרך כלל מופיעות עם שוליים, כך שיכול להיווצר מסביבן הסחות דעת.

מודעות ווידאו

מודעות וידאו הן דומות למדי למודעות תמונה, אך עם אפשרות לסרטונים של עד שתי דקות (120 שניות). אפשרות זו טובה למי שמריץ קמפיינים באתרים אחרים כגון יו-טיוב או אפילו מודעות וידאו בפייסבוק וכבר יש לו חומר גלם לעבוד אתו.

טריק חביב שאפשר לבצע עם מודעות וידאו הוא לגרום להם לפעול כאשר המשתמש נוגע עם האצבע בתמונה. כך למשל, חברת וולוו העניקה למי שצפה במודעה שלה תחושה כאילו הוא יושב ליד ההגה על מנת להדגים את תחושת היציבות בעת נהיגה ברכב ותכונות הבטיחות החכמות.

פוסט באינסטגרם של volvo

מודעות קרוסלה

למעשה מדובר כאן בחיבור של כמה מודעות וידאו או מודעות תמונה. בניגוד לסטוריס, כאן התזוזה בין התמונות או הסרטונים נעשית באמצעות האצבע. זה לא פורמט מאוד פופולארי, אבל הוא יכול להיות מתאים למי שרוצה לפרסם פריט ספציפי כמו למשל נעל מקולקציה חדשה מכמה זוויות ולתת לגולש הזדמנות לבדוק כל אחת מהן בקצב שלו (זאת בניגוד לסטורי שרץ מעצמו).

מודעות אוסף

מודעות אוסף הן סוג משוכלל מעט יותר של מודעות קרוסלה שמאפשרות למשתמש לברור מתוך קטלוג של מוצרים, להגדיל כל אחד מן הפריטים ואפילו לקנות אותו. מכיוון שזהו פורמט עמוס יחסית שלא הרבה אנשים מכירים, אנחנו ממליצים לעשות בו שימוש זהיר ובמיוחד לשים לב מיהו קהל היעד שלכם כדי שלא תקבלו רעש רקע (אתם אומנם משלמים רק על לחיצות, אבל מספר אינטראקציות גבוה עשוי ליצור רעשי רקע).

מודעות ב"סיור"

אלו הן מודעות שמופיעות בתוך אפשרות ה-"סיור" (זכוכית המגדלת) כאשר המשתמש גולל בין תמונות, סטוריס ואלמנטים נוספים. על פי אינסטגרם אפשרות הסיור הרבה יותר פופולארית מאשר אנחנו אולי חושבים:

  • בכל יום משוטטים בסיור כ-200 מיליון חשבונות!
  • בסך הכול כמחצית מהחשבונות עושים בה שימוש לפחות פעם בחודש.
  • 83% ממי שמגלה מוצרים או שירותים חדשים עושה שימוש בסיור.

בניגוד למודעות האחרות כאן, המשתמש לא רואה שריבוע מסוים ברשת של הסיור מובילה אותו לפיד ממומן, ובכך יש דווקא יתרון מסוים מכיוון שה"גילוי" עצמו הופך להיות אורגני בפועל. מצד שני, רוב קיצורי הדרך בחלק העליון של הסיור (חנות, IGTV וכו') לא יובילו לפידים ממומנים.

שימוש ביצירה מהירה של מודעות דרך אינסטגרם לפוסטים ממומנים וסטוריס

לצד הממשק הקלאסי של פייסבוק, ישנה גם אפשרות להשתמש ביוצר המודעות של אינסטגרם מתוך האפליקציה. עבור קידום של פוסטים וסטוריס. היתרון כאן הוא שהתהליך מהיר יותר מפרסום דרך יוצר המודעות של פייסבוק ומתאים לממשק של הסמארטפון.

כדי לעשות זאת, אתם לוחצים על "קידומים" מתוך הפרופיל שלכם. אך לפני כן אתם חייבים להתחבר לדף עסקי בפייסבוק (אם אין לכם אחד כזה, המערכת תיצור לכם אחד).

לאחר שעשיתם זאת תוכלו לבחור בין קידום פוסט מוביל ובין כל פוסט אחר שיצרתם.

מכאן תעברו דרך כמה מסכים:

1.לאן לשלוח אנשים:

  • פרופיל
  • אתר
  • הודעות ישירות (המסנג'ר של אינסטגרם)

*פעולה (רק אם בחרתם אתר) : איך יראה כפתור הקריאה לפעולה

2.קהל

  • קהל אוטומטי: בוחר קהל שדומה לעוקבים של הפרופיל
  • יצירה משלך : דומה מאוד לאפשרויות הפילוח של פייסבוק:  מיקומים, תחומי עניין, גיל ומין

3.תקציב ומשך זמן: בניגוד ליוצר המודעות המלא, אין כאן אפשרות לאסטרטגיות הצעת מחיר מתקדמות

4.מסך הסיום: כאן אתם יכולים לראות בדיוק איך ייראה הקידום ובאילו מיקומים (האפשרות הראשונה) ולאחר מכן לאשר את הפרסום.

מסכי הפרסום באינסטגרם

לסיכום

אם מעולם לא התנסיתם ביצירת מודעות באינסטגרם, ואתם מרגישים שהפעילות החברתית שלכם קצת תקועה, אולי הגיע הזמן לתת פוש קטן. נסו להשקיע כמה מאות שקלים למשך שבוע או שבוע וחצי ולקדם פוסט שנראה לכם שבאמת ייתן ערך כלשהו לגולשים. 

אין כאן צורך בהשקעה לטווח ארוך, כך שאתם לא צריכים לשבור תוכנית חיסכון או לשנות את תכנון התקציב החודשי שלכם.

 

תגיות:

תגיות: