אז אם עוד לא הבנתם, נכון לכתיבת שורות אלו אינסטגרם היא הרשת החברתית הנחשבת והמובילה בעולם עם מיליארד משתמשים פעילים מידי חודש (לפי הנתונים של יוני 2018) עלייה של 200 מיליון משתמשים מספטמבר 2017 (!)

מספר המשתמשים החודשיים באינסטגרם מ2013 עד 2018 לפי אתר statista*

אז אחרי שהבנו מה הכח העצום של אינסטגרם בואו נחזור לעניינים שלנו – באינסטגרם קיימים שתי סוגי חשבונות – פרטי ועסקי. משתמש אינסטגרם "ממוצע" שמעלה תמונות וסרטונים לצורך פנאי ולא לצורך עסקי אינו זקוק לפרופיל עסקי ,אך מה יעשה המשתמש שרוצה לקדם את העסק או המוצר שלו?

האם הוא צריך "לשדרג" לעסקי או שכדאי לו להישאר עם החשבון פרטי? על מנת לענות על שאלה זו נצטרך קודם כל להבין את היתרונות והחסרונות של החשבון עסקי ואז באמצעות סט שאלות מכוונות להבין מה הכי טוב "לעסק שלי", שהרי אין נוסחה קבועה המתאימה לכל אחד.

החסרונות בחשבון עסקי

אז בואו דווקא נתחיל עם החסרונות – ישנה דעה רווחת בקרב המפרסמים שהחשיפה האורגנית בחשבונות פרטיים גדולה יותר מחשבונות עסקיים. זאת אומרת שכאשר חשבון פרטי יעלה פוסט לאינסטגרם ולא ייקדם אותו בשום דרך ממומנת, כמות החשיפות שהוא ייקבל בדרך "טבעית" תהיה גדולה יותר.

הרשו לנו לנפץ את המיתוס הזה (בכל אופן נכון לרגע כתיבת המאמר) לא קיבלנו שום הודעה רשמית מאינסטגרם שמעבר לפרופיל עסקי אכן פוגע בחשיפה האורגנית של התכנים שהמשתמש מעלה.

מה שכן משפיע על הקידום האורגני היא ההעדפה של אינסטגרם לתוכן שהוא מקורי, אמין ואותנטי מאשר לתוכן שמנסה למכור או לשווק מוצר מסויים. לכן ההמלצה שלנו היא שגם כאשר אתם מפרסמים בחשבון עסקי השתדלו להעלות פוסטים שנראים טבעיים ולא מכירתיים מדי.

מוזמנים לעיין במדיניות הפרסום של אינסטגרם, יש שם המון מידע לגבי סיבות שבגללן אינסטגרם "חונקת" תכנים ומונעת מהם חשיפה.

היתרונות בחשבון עסקי

נעבור ליתרונות, כי יש לא מעט 🙂
בחשבון עסקי יש כלים שאם משתמשים בהם בתבונה ניתן לנצל באופן יעיל ואפקטיבי את היתרונות של החשבון העסקי ו"לכפר" על החסרונות שלו.

1. צפייה בתובנות Insights – במסך הבא ניתן לקבל הרבה מאוד מידע ונתונים על הפוסטים ועל העוקבים. בחשבון עסקי ניתן לראות מידע מפורט אודות הלייקים שהתמונות והסרטונים קיבלו, מספר התגובות על הפוסטים, מספר הצפיות שהפוסטים קיבלו, מספר המשתמשים ששמרו את הפוסטים, מספר ההקלקות על הקישורים במודעות ובפרופיל, מספר הצפיות בפרופיל שלכם ועוד הרבה נתוני פילוח מעניינים.

Instagram Insights

בנוסף, ניתן לראות נתונים דמוגרפיים על הקהל שלכם כמו גיל, מין ,ומיקום, ברגע שמידע זה ידוע ניתן לדעת בדיוק איזה קהל אוהב איזה תוכן ואף להתאים תכנים ייחודיים לקהלי יעד ספציפיים.

2. כפתורים ליצירת קשר – אחד היתרונות הבלוטים שלא קיימים בעמוד הפרטי! כפתורים מותאמים ליצירת קשר או כתובת העסק והכל בלחיצת כפתור. ניתן להוסיף כפתורים לגישה מהירה וישירה לכתובת הדואר האלקטרוני, מספר הטלפון של העסק או הניווט אליו.

יצירת קשר באינסטגרם

ברוב המקרים כאשר יש כפתור נוח ליצירת קשר ,רוב הבעיות שבין הלקוח לבעל עסק נפתרות לפני שהלקוח מספיק לכתוב חוות דעת שלילית בעמוד.

בונוס ביניים – באיזור הביוגרפיה של הפרופיל העסקי אפשר לכתוב תיאור נרחב יותר על העסק שלכם מאשר בפרופיל פרטי.

3. פרסום ממומן – קידום יעיל של עסק או מוצר מנסה להגיע ליעדים העסקיים שנקבעו בכמה שפחות זמן. הקידום הממומן נותן מענה על הדרישות למטלה זו. חשבון עסקי מאפשר יצירת קמפיינים פרסומיים תוך שימוש בסכום כסף מסוים שהוגדר מראש על ידי המשתמש. את הקמפיין ניתן להפנות לקהל מאוד ספציפי שאותו ייבחר בעל העסק (גיל, אזור ומין). כמו כן ניתן לקבל נתונים ומידע מפורטים על תוצאות הקמפיין.

פרסום ממומן באינסטגרם

אם פרסום ממומן באינסטגרם מדבר אליכם ואל העסק שלכם, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו על הטיפים המומלצים לפרסום יעיל באינסטגרם.

4. קישורים בסטוריז – אחד הפ"יצ'רים" הפופולאריים שעסקים אוהבים להשתמש בחשבון העסקי הוא הקישור בסטורי (swipe up). בעזרת הקישור בעל העסק מפנה את העוקבים שלו לסרטונים ביוטיוב, למוצר שלו באתר או לנכסים אחרים הקשורים לתמונה או הסרטון.

 

Instagram Stories

אז במה כדאי לכם לבחור?

כמובן שזה מאוד תלוי בצרכים, במטרות ובאופי של העסק שלכם. עסקים קטנים כמו מספרות או נגריות יעדיפו להסתפק בחשבון פרטי אליו יוכלו להעלות תכנים ולשמור על קשר עם העוקבים. בעוד שעסקים גדולים יותר הפונים לקהל הרחב ומפרסמים בתקציבים גדולים יעדיפו ליצור פרופיל עסקי שדרכו לגולשים תהיה דרך פשוטה ונגישה יותר לפנות לעסק ולעסק יהיה מידע רחב יותר על הגולשים וביצועי הקמפיינים שלו.

עשו חושבים עם עצמכם ותגדירו לעצמכם מטרות עסקיות. בדקו האם כל היתרונות של החשבון העסקי שציינו במאמר יתרמו לכם להגיע למטרות אלו. אם יש לכם שאלות, בקשות, ת"ש כלכלה.. אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לתת שירות!

בהצלחה 🙂

 

תגיות:

תגיות: