ההכרזה הדרמטית של גוגל בנוגע למילות המפתח

במהלך דרמטי למדי הודיעה גוגל כי היא תפחית את מספר השאילתות אותן ניתן יהיה לראות בדו"ח מילות המפתח של הקמפיינים הממומנים. על פי ההודעה, רק מילות מפתח שצברו נפח משמעותי של חיפושים יופיעו, וזאת מטעמי שמירה וחיזוק פרטיות הגולשים. השינוי התרחש כבר בתחילת חודש זה (ספטמבר)

יש לציין שמזה כמעט עשור, גוגל מסתירה את רוב מילות המפתח והשאילתות בתוצאות האורגניות עבור מי שצופה בדוח ה-Analytics שלו, זאת על מנת שלא יהיה ניתן לקשר שאילתות לגולשים ספציפיים ולכן לפגוע בפרטיות שלהם (את מילות המפתח הללו עדיין ניתן לראות דרך ה-Search Console, אך ללא שום שיוך).

גוגל סירבה להוסיף פרטים נוספים ומהי בדיוק ההגדרה של "נפח משמעותי".

על פי הערכות מוקדמות של חברת הפרסום הדיגיטלי Seer, כ-28% מהתקציב הממוצע למעשה "מתבזבז" על מילות המפתח שאי אפשר לראות, או 20.4% אחוז ממילות המפתח אם תרצו.

ניתוח טוב יותר של אטרקטיביות התכנים שלכם ב-Search Console

למרות החדשות הלא משמחות למעלה, יש גם חדשות טובות מגוגל: אם אתם יוצרים תוכן לאתרים, תוכלו לראות דו"ח חדש של תובנות ב-Search Console. הדו"ח מתבסס הן על נתונים מה-Search Console עצמו והן מחשבון ה-Analytics שלכם.

נכון להיום הכלי נמצא בבטא סגורה ונגיש רק עבור מי שקיבל הזמנה מגוגל במייל (אין אפשרות לבקש גישה באופן אקטיבי).

בין שאר התובנות שניתן יהיה לראות: מהם התכנים שמניבים את הביצועים הטובים ביותר, כיצד אנשים מגלים את התכנים האלו ואילו מאמרים או תכנים באתרים אחרים מכילים קישורים (כולל התייחסות לקישורים חדשים).

על פי צילום המסך שגוגל שיחררה לא מדובר במידע שלא היה זמין קודם לכן, אבל נראה שהוא יחסוך לא מעט שיטוט בתפריטים של שני הכלים ויציג את הנתונים בצורה ברורה יותר.

כלי למנהלי אתרים

פייסבוק תאפשר לבעלי עסקים לגבות תשלום על אירועים מקוונים

במהלך חודש אוגוסט הכריזה פייסבוק על כלי חדש שיאפשר לבעלי עסקים קטנים לגבות תשלום על אירועים מקוונים (שמשודרים בשידור חיי), וזאת מתוך מטרה להקל עליהם בתקופת המשבר הכלכלי. יצירת האירועים, הקידום שלהם והתשלום יתבצעו כולם דרך העמוד. בעתיד יהיה אפשר ליצור גם חדרים פרטיים בתוך מסנג'ר באותו האופן.

למרבה הצער נכון להיום האפשרות זמינה ב-20 מדינות בלבד, לא כולל ישראל.

פייסבוק מבטיחה כי השירות עצמו יישאר בחינם (כלומר, ללא גביית עמלות) לפחות לשנה. עם זאת, עסקים עדיין עשויים יהיו למצוא את עצמם משלמים לא מעט כסף כדי לקדם את האירועים הללו דרך מערכת הפרסום של פייסבוק.

על פי הנתונים של פייסבוק, מספר האירועים החיים ביוני הכפיל את עצמו לעומת השנה שעברה, ואת המגמה ניתן היה לראות כבר מחודש מרץ. מגוון האירועים ששודרו נע בין שעשעוני טריוויה, חוגי בישול ואפילו תחרויות אגרוף…

גביית תשלום של פייסבוק בעבור אירועים עסקיים

ייצור טפסי לידים עם גוגל גם ביו-טיוב ואפליקציית Discover

האפשרות לאסוף פרטים מגולשים ישירות דרך המודעות של גוגל היא אחת מהתוספות היותר מבורכות בשנים האחרונות, אך עד כה היא הייתה זמינה לרשת החיפוש בלבד.

לאחרונה הרחיבה גוגל את האפשרות להציג את הטפסים הללו גם לקמפיינים ביו-טיוב וקמפיינים באפליקציית Discover לגילוי תכנים (חלק מהאפליקציה של Google בטלפונים החכמים). בהמשך יהיה ניתן לעשות זאת גם דרך רשת ה-Display (מודעות באתרים חיצונים).

בנוגע למודעות ברשת החיפוש, כאשר מוסיפים הרחבת טופס ביו-טיוב, המודעה הרגילה מתארכת ומתחתיה מופיע הטופס באופן ישיר.

לדברי גוגל, האפשרויות החדשות יוכלו לעזור לעסקים לגייס לקוחות באופן מהיר יותר גם בתקופה לא פשוטה זו. על הנתונים שבידיה, כ-32% אחוזים מהאמריקאים ביצעו קניות מקוונות ממותגים שלא רכשו מהם קודם לכן.

חדש! טפסי לידים בגוגל

האם כך גוגל רוצה להרוויח מהפרופילים המקומיים?

מזה זמן רב קיימת ספקולציה בקרב מפרסמים בנוגע לאופן בו גוגל תנסה להרוויח בסופו של דבר מהתוצאות המקומיות.

למעשה, באחד מהסקרים שגוגל ערכה לפני כשנה, היא שאלה את בעלי העסקים המקומיים כיצד הם יגיבו אם גוגל תתחיל לגבות כסף על השירות. באותו סקר הוצגו כמה אפשרויות, החל מ-10$ ועד ל-70$ לחודש.

כעת הופיע רמז עבה אפילו יותר לתוכניות העתידיות של גוגל. עסק מקומי פרסם בטוויטר צילום מסך ובו גוגל מציעה לו לשדרג את הפרופיל העסקי שלו תמורת 50$ לחודש. בתמורה לכך, גוגל תסמן את העסק והשירותים שלו בתו "מאומת". יש גם לשים לב לאותיות הקטנות והן שהשירות מתייחס אך ורק לעסקים שנמצאו מתאימים (eligible) לתו

מהתצלום לא ברור האם השינוי הוא קוסמטי בלבד או ישפיע גם על המיקום של העסק בבלוק של התוצאות המקומיות בתוצאות החיפוש.

 

גוגל רוצה להתחיל להרוויח מפרופילים עסקיים

מקור : Tom Waddington

האם בקרוב נראה את "אפל לעסק שלי?"

מצילומי מסך מודלפים של הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה של אפל (iOS 14) שפורסמו באתר 9to5Mac, נראה כי החברה כבר לא תסתמך על ביקורות חיצוניות לעסקים במפות שלה (מאתרים כמו TripAdvisor), אלא תבנה מערכת דירוגים משלה.

הקטגוריות לדירוג של כל עסק עשויות להשתנות על פי הקטגוריה שלו, אך מדובר במערכת בינארית (מומלץ או לא מומלץ) ולא בסולם מספרי (מכוכב אחד עד חמישה) כפי שמדובר בדרך כלל.

מלבד דירוג עסקים, המשתמשים יוכלו גם להעלות תמונות שיקושרו לחשבון האפל שלהם. הצעות לדירוג של עסקים חדשים יינתנו בחלקן גם על ידי הסייעת הדיגיטלית של אפל, סירי.

עוד אפשרות מעניינת היא שהגולשים יוכלו לסמן האם העסק מוכר מוצרים, שירותים או את שניהם.

אפל לעסק שלי

תגיות:

תגיות: