כאשר פייסבוק הגיחה לחיינו התייחסנו אליה כאל משחק ואמצעי להרוג את הזמן. אך היום לרבים מאיתנו היא תופסת חלק מרכזי בחיים, יש לפייסבוק מעל מיליארד משתמים ורבים מהם מתחברים באופן יום יומי. עם כמות זו של משתמשים והמידע הרב שפייסבוק צוברת, הפכה הרשת החברתית לזירה של פעילות עסקית. חברות רבות, קטנות או גדולות, מקימות דף חברה בפייסבוק הנחשב כיום לחובה עבור כל עסק.

מה זה דף חברה בפייסבוק ולמה הוא משמש

דף חברה בפייסבוק דומה ויזואלית לפרופיל פרטי אך במקום אדם הוא מציג בית עסק או מותג. הוא אינו זהה במאת האחוזים לפרופיל הפרטי ויש בו מספר הבדלים המשרתים את מטרות החברה. בין השימושים העיקריים של הדף ניתן להזכיר את חיזוק קשרי הלקוחות, הגברת המודעות למותג, הזרמת תנועה לעסק, לימוד השוק והצגת מוצרים ושירותים חדשים ללקוחות פוטנציאלים, למשתמשים שעוקבים אחרי הדף ועוד. חמשת השימושים הללו בעלי חשיבות עליונה לפעילות עסקית של כל חברה. מי שיודע להתנהל נכון בפייסבוק יכול להפיק ממנה הרבה מאוד תועלת ורווח.

סוגים שונים של דפי פייסבוק

לפייסבוק חשוב מאוד לסווג נכון כל עמוד, בסופו של דבר זה משרת את המטרות הפרסומיות שלה מהן העסקים מרווחים. מסיבה זו דפי הפייסבוק מחולקים למספר סוגים כאשר לכל אחד מהם ישנם מאפיינים שונים. כאשר אתם מחליטים על הקמת דף עסקי בפייסבוק עומדות בפניכם אפשרויות שונות לסוג הדף; רבים מהאנשים אשר ניגשים לפתוח פרופיל עסקי אינם בטוחים איזה סוג של דף לבחור. להלן הסבר קצר על סוגי הדפים הקיימים:

עסק מקומי – זהו דף אשר נועד לקדם עסקים מקומיים, נניח פיצרייה שכונתית, חנות חיות, מרפאה של רופא שיניים או כל עסק מקומי אחר. מטרת הדף היא לקשר בין האנשים בסביבת העסק לבין העסק. לצורך הדוגמא, בנק המחזיק בסניפים רבים בכל רחבי הארץ ואפילו העולם, אינו נחשבת לעסק מקומי.

דף חברה/ארגון – דף זה מתאים לחברות וארגונים אשר אינם מזוהים עם מיקום פיזי ספציפי, כמו למשל דוגמת הבנק שהזכרנו מקודם. בדרך כלל מדובר בעסקים אשר אינם מזוהים עם לקוחות המגיעים לבית העסק באופן פיזי או שישנם סניפים רבים וכתובות שונות.

דף מותג – דף זה מתאים למי שרוצה לקדם מותג מסוים ולאו דווקא את העסק הפיזי. לצורך העניין זה יכול להיות מותג בתחום המזון הנמכר ברשתות השיווק. המותג נמכר בסופרמרקטים שונים המתחרים אחד בשני, כאן אנו לא מקדמים את נקודת המכירה אלא את המוצר עצמו.

דף אמן/דמות ציבורית – זמרים, שחקנים, פוליטיקאים ואחרים הרוצים פרסום יכולים לפתוח דף שכזה. שימו לב! לאחר בחירה בסוג דף זה יש לשייך אותו לקטגוריה יותר ספציפית בכדי לקבל אפשרויות שונות בהגדרות הדף.

דף קהילה – סוג דף זה מתאים לקידום אג׳נדות שונות אשר אינן נחשבות למסחריות, למרות שבהחלט יתכן שיש להן השלכות כלכליות. אלו יכולים להיות ארגונים לקידום נושאים מסוימים כמו ארגון לשמירה על איכות הסביבה.

דף בידור – אם העסק שלכם מזוהה עם תחום הבידור, זוהי הקטגוריה שעליכם לבחור עבור הדף העסקי. לדוגמא דף המציג את סיבוב ההופעות של ריקי מרטין יכנס לקטגוריה זו (ללא קשר לדף של הזמר בקטגוריית דף אמן). גם קבוצות ספורט, מגזינים, תכניות טלוויזיה ועוד דברים בסגנון נכנסים לקטגוריה זו.

חשיבות ניהול הדף חברה בפייסבוק

דף חברה בפייסבוק הוא נכס חשוב ובעל יתרונות רבים, בכדי ליהנות מהיתרונות הפוטנציאליים של הדף, יש צורך בניהול חכם ומקצועי. כאשר עושים זאת נכון ניתן ליהנות מהיתרונות שכבר הזכרנו בהתחלה. בעזרת הדף תוכלו לשפר את רמת השירות שלכם, לשמוע פידבקים מהלקוחות, למתג, לפתוח עבורכם ערוץ תקשורת ישיר עם הגולשים בפייסבוק ועוד.

 

תגיות:

תגיות: