גוגל הודיעה על מספר שינויים בנוגע למדיניות שלה בתקופת וירוס הקורונה. זאת לאחר שעד לתחילת חודש מרץ היא לא בדיוק עשתה יותר מדי ומודעות מסוימות עדיין הצליחו להופיע בתוצאות החיפוש.

על פי גוגל העיקרון המנחה מעכשיו הוא כי אסור לפרסם תכנים שמטרתם להפיק רווח כספי מן המגפה אם הם לא נוסחו ברגישות גבוהה מספיק. 

למעשה אלו לא בדיוק הוראות חדשות, אלא הדגשה של ההוראות של גוגל לגבי מודעות העוסקות בנושאים רגישים. בין היתר, גוגל אוסרת על "קידומים שככל הנראה יגרמו לזעזוע או פחד". לדוגמה, פרסומים שמזהירים את הגולש כי חלה במחלה או שהוא נמצא במצב מסוכן. ההקשר לימי הקורונה כאן ברור.

עוד דוגמה שגוגל נותנת היא מודעות שמציעות תרופות ופתרונות פלא, כולל שימוש בחומרים מסוכנים…

מלבד זאת גוגל אוסרת גם על הפקעת מחירים או ניצול המצב להעלאת מחירים מלאכותית. אחת הדרכים בהן היא מסוגלת לאכוף זאת היא באמצעות הגבלה על מודעות למכירת ציוד מגן אישי.

האם יש יוצאים מן הכלל?

כן, גופים מסוימים יכולים לפרסם מודעות שמטרתם להגיש מידע לציבור. מדובר בגופים כגון ארגוני ממשל, ספקי טיפול רפואי וגם ארגונים לא ממשלתיים. גם חשבונות מנוהלים פרטיים יכולים לפרסם באופן זה בתנאי שהיסטוריה שלהם נקייה מהפרות מדיניות.

כיצד זה נראה בפועל?

נכון להיום כל החיפושים שקשורים לקורונה "מסכות קורונה" אכן לא מחזירות שום תוצאות ממומנות. כמובן שאנחנו לא יכולים לבדוק את כל החיפושים, אך זהו המצב לפחות בחיפושים הנפוצים תחת ההשלמות האוטומטיות.

לעומת זאת, מוצרי חיטוי או חיטוי משטחים כללים כן מחזירים תוצאות.

אה… ויש גם כאלו שמצליחים לעבוד על גוגל…

אנחנו כמובן לא ממליצים לנסות ולהתחכם כשמדובר בקידום ממומן 😊

מה אפשר לעשות?

ההצעה שלנו היא אכן לפרסם רק שירותי מידע או שירותים אחרים שמתאימים לתקופה הזו מבלי שהמודעה תזכיר באופן מובהק את המילה קורונה. אלו מצד אחד לא מפרים את המדיניות של גוגל, אך מצד שני כל מה שרואה אותן יודע בברור למה הן מתכוונות.

אפשרות אחרת היא לפרסם בפייסבוק או אינסטגרם למרות שדווקא שם התחרות עשויה להיות חריפה יותר (נכון להיום רוב המודעות בפיד הן עבור משלוחים מכל מיני סוגים).

מה עם הקידום האורגני?

אחת השאלות שאנחנו מקבלים היא מה בדיוק לעשות עם האתר מבחינה אורגנית? אחרי הכול שם אין מגבלות על מילת המפתח ויש גם מילים שקידום ממומן לא בהכרח יהיה יעיל עבורן מכיוון שהן לא עד כדי כך תחרותיות.

אבל האם זה בהכרח אומר שכדאי לנצל את המצב כדי לחפש מילות מפתח חדשות?

התשובה היא שזה מאוד תלוי באתר שלכם ומה שאתם רוצים לקדם. לדוגמה, אם אתם מעניקים שירותי מחשוב, ביטוי כמו "מדריך זום" יכול להיות מצוין עבורכם.

אך חשוב לזכור שלא תמיד יש עדיין מספיק נתונים על הנפח של החיפושים. במיוחד אלו שיש בהם את המילה "קורונה", שהיא חדשה באופן יחסי מבחינת היסטורית חיפושים (הנפח שמתקבל מהכלים השונים הוא לרוב ממוצע חודשי).

עוד דבר שחשוב לזכור הוא שלקדם מילה זה לא עניין של יום אחד ואפילו לא כמה ימים. למשל, אם תבדקו את הביטוי "קורונה הקלות" תוכלו לראות כמה אתרים חזקים כמו כלכליסט, מעריב, ו-ynet שלא תמיד אפשר לעקוף אותם כל כך מהר. 

לכן, אנחנו ממליצים לכם קודם כל לעקוב אחרי החדשות שקשורות לקורונה באינטרנט ולחפש ביטויים או נושאים רלוונטיים. אם אתם לא בטוחים אם שווה לקדם מילה מסוימת, אנחנו יכולים לעזור כדי להעריך את הפוטנציאל שלה גם אם אין עליה עדיין נתונים מדויקים.

[blog-post-contact-form]

תגיות:

תגיות: