ערוץ הקידום הממומן וערוץ הקידום האורגני (קידום אתרים) הם כיום שני הערוצים הפופולאריים והעיקריים במנועי החיפוש, אך ההבדלים ביניהם רבים וכל אחד מהם כולל עולם שונה של מושגים ומתודות עבודה.

קידום אורגני

זהו למעשה החלק של התוצאות שלא צבוע בשום צבע/לא מסומן כ"מודעה" ונמצא במרכז המסך מתחת לתיבת החיפוש של גוגל. האתרים שמופעים בתוצאות הללו מסודרים לפי רמת הרלוונטיות שלהם למה שחיפש המשתמש וכמובן בהתאם לסדר אותו קבע האלגוריתם החביב של גוגל.

משמעות הדבר היא שעל מנת להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות האורגניות, יש צורך להשקיע משאבים בהגדלת הרלוונטיות של אתר הלקוח באמצעים ובשיטות שונות, נכון להיום דירוג האתר (במנוע החיפוש של גוגל) מורכב למעלה מ-200 פרמטרים שכמובן את רובם אנחנו לא יודעים ויכולים רק לשער ולהסתמך על הניסיון של מקדמי אתרים רבים בכל העולם. לפניכם כמה מהפרמטרים החשובים בתהליך קידום האורגני של האתר:

  • כתיבת תוכן איכותי ובעל ערך מוסף לגולש – כמובן בשילוב מילות המפתח אותן רוצים לקדם
  • התאמת הכותרות והתיאורים של כל עמוד למילות מפתח אלו
  • יצירת קישורים מאתרים אחרים אל האתר שלכם, קישורים אלו נחשבים כהצבעות אמון בעיניי גוגל

זה מה שנקרא ב-2 מילים כיוון שעל כל סעיף ניתן לכתוב, לפרט ולפרש ימים על גבי ימים. בשורה התחתונה, קידום אורגני הוא קידום שמתבצע ישירות דרך חברת קידום האתרים והוא קידום לטווח ארוך בו ההשפעה של פעולות הקידום היא לא מיידית, יכולים לעבור מספר שבועות עד מספר חודשים עד שרואים את ההשפעה שלהן, אך ברגע שהאתר יעלה ויתמקם בעמוד הראשון, בעזרת עבודת קידום נכונה, מקצועית ויעילה הוא יישאר שם לטווח הרחוק.

פרסום ממומן

התוצאות הממומנות הן המודעות שצבועות בדר"כ בצהוב או אלו שמסומנות ע"י הסימן "מודעה" יכולות להופיע מעל או מתחת לתוצאות וגם בצידי המסך (ללא צבע). סדר ההופעה שלהן נקבע לפי המחיר המקסימאלי אותו מוכנים המפרסמים לשלם לגוגל עבור לחיצה על כל מודעה. עם זאת, את המחיר בפועל עבור כל לחיצה אפשר להוריד באמצעות ציון איכות גבוה יותר עבור כל מודעה.

כיצד מעלים את ציון האיכות של המודעה?

  • יצירת קשר הדוק ורלוונטיות בין תוכן המודעה למילות המפתח שלה.
  • התאמה בין תוכן המודעה לדף אליו היא מובילה (דף הנחיתה).
  • שימוש בתוספות והרחבות למודעות כמו למשל הכללת מספר טלפון במודעות המוצגות בסלולר.

לסיכום, פרסום ממומן בגוגל מאפשר להגיע לתוצאות אפקטיביות במהירות גדולה יחסית(ניתן להקים קמפיין פרסומי ולראות אותו מיד בתוצאות החיפוש), אבל הוא הופך את המפרסם למעין שבוי של גוגל מכיוון שיש צורך לבדוק ולעקוב אחר המודעות על בסיס יום יומי, מעקב אחר ניצול התקציב, יחסי המרה, כמות קליקים וכו'… יש כמובן להתייחס גם אל עלויות הפרסום אשר תלויות במיוחד בתחרות הקיימת בתחום הספציפי.

שיעור הלחיצות על מודעות ממומנות לעומת תוצאות אורגניות

מחקר שנערך על ידי חברת הפרסום במנועי חיפוש Resolution Media וחברת השיווק Kenshoo על נתונים של חברת HP שנאספו במשך שנה מסוף 2012 עד סוף 2013, מצא שיותר אנשים לוחצים על התוצאה האורגנית לעומת התוצאה הממומנת.

שיעור הלחיצות על כל תוצאה בנפרד

מדד נוסף אותו נוהגים למדוד לפעמיים הוא שיעור הלחיצות על כל מקום בנפרד. מחקר של חברת השיווק Catalyst מ – 2013 על התוצאות האורגניות מצביע על כך שהמקום הראשון זוכה ל – 17.6%, השני ל – 11.94% בלבד והשלישי ל – 9.64%. הירידה מתמתנת רק אחרי המקום השביעי והוא זוכה ל – 2.09% בלבד.

איסוף הנתונים עבור הערוץ הממומן הוא מסובך יותר מכיוון שהתוצאות עלולות להופיע במיקומים מעט שונים, אך נתונים עדכניים יחסית של חברת השיווק Search Laboratory לפי מיקומים ספציפיים חושף שהמקום הראשון בכל הקמפיינים שנערכו ב – 2012 זכה לשיעור לחיצות של קצת יותר מ – 8%, במקום השני כבר נצפתה ירידה חדה ל – 4.95% בלבד, במקום השלישי נצפתה ירידה ל – 2.48% ואילו המקום הרביעי ומטה זכו כל אחד לאחוז בודד בלבד או פחות מכך.

לסיכום, מה עדיף?

כרגע נראה שלמרות שהערוץ הממומן מביא תוצאות מהירות יותר, הערוץ האורגני עדיין עדיף לטווח הארוך מכיוון שהוא לא הופך את המפרסם לשבוי של גוגל ומאפשר לו ליהנות מתנועה אורגנית קבועה אל האתר שלו. כמובן אי אפשר שלא להתייחס לעיוורון הפרסומי של הגולשים (אנשים שמדלגים על הפרסומות באופן תת מודעי)

כמו כן, המפרסם לא צריך לעקוב אחר מספר גדול של מילות מפתח מכיוון שההתאמה מתבצעת ברמת העמוד הבודד ולא לפי מודעה כזו או אחרת שיכולה להפוך פתאום ללא רלוונטית (בערוץ האורגני ניתן לראות את החשיפה לכלל מילות המפתח דרך הכלים של גוגל). בכל מקרה, חשוב לזכור שהנתונים המספריים שהוצגו כאן מתבססים על פלח רחב של אתרים ומוכיחים שרוב הגולשים המוחלט לוחץ על התוצאות האורגניות.

 

תגיות:

תגיות: