אין ספק שכיום יותר ויותר מותגים ועסקים משתמשים בסרטוני וידאו כדי להעביר מסרים שיווקיים לקהל היעד שלהם ולגייס לקוחות חדשים.

הבחירה הראשונה של רבים היא אתר יו-טיוב מכיוון ששם לכאורה נמצא רוב מי שרוצה לצפות בסרטונים ברשת. עם זאת, חברת פייסבוק (בעלת השליטה באינסטגרם) לא נשארה חייבת ודחפה פורמט סרטונים משלה בשם IGTV. IGTV פועל כמעין ערוץ בתוך אינסטגרם ולכן אפשר לעשות עימו דברים שאי אפשר לעשות עם סרטון רגיל.

מהם היתרונות של שימוש ב-IGTV עבור עסקים?

1.באמצעות IGTV מותגים יכולים להעלות סרטונים ארוכים במיוחד, אפילו עד שעה, אם כי אינסטגרם בעצמה ממליצה על סרטונים של מספר דקות בודדות בלבד.

2.יש ל-IGTV אפליקציה ייעודית שממקדת את הגולש בסרטונים, אך אפשר לצפות בכל הסרטון באופן מזדמן גם מתוך אינסטגרם. למעשה, האימוץ של האפליקציה הייעודית עומד על אחוז אחד בלבד (למרות שעדיין מדובר על 7 מיליון איש).

3.כשמפרסמים סרטונים של IGTV, אין כבר צורך להפנות את הגולש לאתר חיצוני כמו למשל ערוץ ביו-טיוב כדי לראות את הסרטון המלא.

4.אפשר ליצור סדרה של סרטונים מתוזמנים ולשתף אותם במרווחים קבועים (באופן דומה לסדרת טלוויזיה).

6.בניגוד לעבר, היום ערוץ ה-IGTV שלכם ממוזג באופן מלא עם חשבון האינסטגרם, אף על פי שחשבונות שאינם עסקיים מוגבלים לסרטונים באורך של עד עשר דקות בלבד.

7.נכון להיום (אפריל 2020), אין פרסומות בתוך הסרטונים, ובהנחה שאתם רוצים להעלות בעיקרי סרטונים עסקיים ולא להרוויח מן התוכן עצמו, הרי שיש לכך יתרון גדול מאוד לעומת יו-טיוב.

כיצד מתחילים לשתף סרטונים מתוך אינסטגרם?

העלאת סרטון לערוץ שלכם היא קלה כמעט כמו העלאת סרטון סטנדרטי. הפורמט הרצוי הוא עדיין פורמט "עומד" (יחס הפוך של 9:16).

כל מה שעליכם לעשות זה ללחוץ על כפתור הפלוס ולבחור סרטון באורך של יותר מ-60 שניות. אם הוא מעומעם, סימן שאתם צריכים להשתמש באפליקציה או במחשב כדי להעלות אותו. שימו לב שאתם בוחרים בסרטון ארוך כדי ליצור תצוגה מקדימה בפיד.

במסך האחרון בחירה ב"הוספה לסטוריז" תאפשר לכם להוסיף את הסרטון לסדרה של סרטונים. המקור באנגלית הוא Add to Series (נראה שהתרגום לעברית שגוי).

העלאת סרטון מתוך אפליקציית IGTV והמחשב

האפליקציה של IGTV (בגוגל פליי או Appstore) מזכירה מעט את אינסטגרם, אך הפיד שלה מורכב מפיד של סרטונים פופולאריים. גם כאן משתפים סרטון דרך כפתור הפלוס.

אופציה נוספת היא להעלות את הסרטון דרך האתר של אינסגרם למחשב אחרי שהתחברתם לחשבון שלכם.

ניתוח נתוני השימוש שלכם

כמו עם יתר הפעילות שלכם באינסטגרם, גם עבור סרטוני IGTV אתם יכולים לקבל את נתוני השימוש. כדי להגיע למסך הזה לחצו על מסך הפרופיל (בעברית האייקון האחרון מצד שמאל), פתחו את תפריט הצד למעלה בצד שמאל ולאחר מכן על "תובנות". יש גם קיצור לנתונים מהקישור התחתון בכל סרטון בנפרד בפיד או ב-IGTV (דרך שלוש הנקודות).

שימו לב למדד של שימור הקהל, תרצו להגיע לאחוז כמה שיותר גבוה על ידי מציאת אורך הסרטון האופטימאלי.

רעיונות לסרטונים שאפשר להעלות ל-IGTV

הנתונים מראים שהגולשים גולשים בכל פעם ביו-טיוב לא פחות מ-40 דקות, זאת לעומת מספר דקות בודדות באינסטגרם (שימו לב שאנחנו לא מדברים על כלל הדקות ביום).

מה כל זה אומר? לא רק שהסרטונים ב-IGTV צריכים להיות קצרים באופן יחסי, הם חייבים גם להיות מכווני מטרה: אם הסרטון לא תופס את הגולש בשניות הראשונות, הוא כנראה יעבור לפוסט אחר. וכאשר מדובר בסרטוני תדמית או סרטונים שאמורים לקדם עסק או מותג בדרכים אחרות, זו לא משימה קלה כל כך…

אז אילו סרטונים הם בכל זאת אפקטיבים?

סרטוני הדרכה ושימוש במוצר

הסרטונים האלו לא חייבים להיות ארוכים, בתנאי שמדובר במוצרים שאפשר להפעיל בקלות או שיש להם אפקט וויזואלי חזק. לדוגמה, מכשירי כושר ולייפסטייל, סמארטפונים, חופשות ונופש ועוד.

סרטוני "תוצר"

אפשרות אחרת שמתאימה מאוד לבעלי מקצוע היא כן להציג פעולות מורכבות יותר כמו למשל "עיצוב גינת החלומות", אבל להראות זאת בהילוך מהיר, אפקט שבאופן טבעי מאוד מתאים לאינסטגרם.

מבנה לדוגמה :

  • פתיחה: מי אני ומה אני עושה
  • תיאור של מה שהלקוח רצה
  • צילום של העבודה בשטח מההתחלה ועד הסיום
  • המלצה של הלקוח

שאלות ותשובות, אירוח וכו'

למרות שאלו לא סרטונים מאוד וויזואליים, יש בהם את היכולת לחבר אתכם לקהילה ושלכם ולהעלות מאוד את שיעור המעורבות. עדיף לענות כל פעם רק על שאלה אחת או שתיים כדי לשמור על כושר הריכוז של הצופים ולגרום להם לחכות לסרטון הבא.

באותו אופן ניתן גם להעלות סרטוני אירוח או אירועים מוקלטים, אך אלו עשויים להיות ארוכים יותר ולכן יש לבצע הרבה ניסיונות עד שיהיה אפשר להגיע לזמן האופטימלי באמצעות בדיקת נתוני השימוש.

מאחורי הקלעים של העסק

עוד סוג נפוץ של סרטונים שהוכיח את עצמו. הרבה מותגים היום מבינים ששקיפות היא שם המשחק והיא יכולה להסיר חסמים של אמון אל מול הלקוחות. לדוגמה, בג'נרל מוטורס הפיקו סדרת סרטונים ליו-טיוב אשר מראים את הפיתוחים ואת הטכנולוגיות החמות ביותר. חלק גדול מן הסרטונים האלו הם באורך של פחות משתי דקות.

https://youtu.be/gwtEh_p1Pc0

משום מה בישראל עדיין מפחדים להשתמש בפורמט הזה. בדרך כלל אם כבר מראים את העסק, מדובר בתפאורה ושחקנים. זכרו שהעובדים שלכם לא חייבים בהכרח לעמוד מול מצלמה ולדבר, ואתם יכולים לצלם אותם עובדים מרחוק.

טיפים נוספים

1.מלבד פייסבוק, תמיד כדאי לקשר אל הסרטונים שלכם גם מטוויטר, לינקדאין, מיילים או כל אמצעי אחר שאין בו אפשרות להציג סרטונים מובנים (עושים זאת דרך סמל השיתוף וה"העתקת קישור"). זה גם יחסוך לכם זמן העלאה וגם יאפשר לכם לצפות בכל הנתונים במרוכז.

2.חשבו גם על אנשים שצופים בסרטון ללא צליל (לדוגמה, במקום ציבורי) באמצעות שילוב תיאורים של מה שקורה על המסך או כתוביות.

3.אם יש לכם קישור חשוב, שימו אותו אפילו בצורת טקסט בתוך הסרטון ואמרו אותו בקול. זה יהפוך אותו להרבה יותר זכיר.

3.כאשר מדובר בסדרות של סרטונים, חשבו מראש כיצד אתם מתכוונים לשלב את הסרטונים זה עם זה כדי שתוכלו לשמור על קוהרנטיות ועל המשכיות. אתם יכולים לדבר על הסרטון הבא כבר בתוך הסרטון הנוכחי.

4.אפשר להשתמש בהאשטאגס בתיאור של הסרטון. הם יעבדו ממש כמו בכל פוסט אחר. שימו לב שכל תגית שאתם שמים היא לא רק מתאימה לסרטון ומתארת את התוכן שלו, אלא גם ייחודית ולא חוזרת על תגיות אחרות. אל תשתמשו ביותר מדי תגיות.

5.כדי להגיע לאחוזי המרה גבוהים ובכלל לגרום לסרטונים שלכם לראות מקצועיים, נצלו את הזמן כדי להפיק את הסרטון בצורה מקצועית ולערוך אותו. יש היום אפליקציות עריכה לטלפונים. מלבד זאת, בגרסאות האחרונות של פרימייר אפשר להפוך סרטון אנכי לסרטון אופקי בצורה אוטומטית (Auto Reframe).

6.חשבו היטב על תמונת התצוגה המקדימה בה תבחרו. אתם יכולים גם להעלות תמונה שלא בהכרח נמצאת בסרטון, רק אל תגרמו לצופים להרגיש מרומים. התמונה חייבת להמחיש את מה שבאמת יש בו.

בהצלחה!

 

תגיות:

תגיות: